Alla inlägg under november 2006

Av Gustav & Filippa - 13 november 2006 20:40

Så var det måndag igen! Vaknade ganska tidigt i morse p g a borrande hantverkare. På eftermiddagen fick jag vara hos mormor och morfar medan mamma försökte reda ut vad som hänt med pengarna som försvunnit från hennes konto. Nu är händelsen anmäld i alla fall och jag håller tummarna för att hon ska få tillbaka pengarna. Jag var på mitt bästa humör under besöket hos mormor och morfar, så de ser redan fram emot onsdagen, då de ska få träffa mig igen.Ikväll har jag ätit majspuré, men det var sådär. Gjorde tydligen en hel del grimaser enligt mamma. Morotspurén är helt klart godast hittills!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 12 november 2006 20:52

Söndagen har varit ganska lugn för min del. Mamma och pappa har pysslat och grejat och jag har tittat på. Jag har också gratulerat pappa på fars dag. Han fick ett kort och en fin tröja av mig. Dagen till ära hade jag på mig en body med texten "Pappa är bäst!". Ikväll har jag läst den förträffliga tidningen Leksingen, ätit majspuré och badat med pappa i badkaret. Jag plaskade och stänkte som aldrig förr! Att sedan bli torkad av mamma var dock inte lika kul.../Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 11 november 2006 23:20

Idag har mamma och pappa flängt runt och tittat på badrum igen. Som tur var fick jag vara hos mormor och morfar och bli ompysslad istället.Ikväll har jag fått smaka majspuré för första gången. Jag var skeptisk till en början och grimaserade mig en hel del, men mumsade till sist i mig allt som mamma värmt upp. Mamma och pappa tror att jag är något så udda som en glupsk finsmakare. Kan man verkligen vara det?/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 10 november 2006 23:46

Idag har mamma och jag varit på stan. Jag låg då snällt i vagnen och tittade på folkvimlet omkring mig. Folk verkade lite avundsjuka när de såg mig. De hade nog hellre legat i en varm och mysig vagn, än sprungit omkring och huttrat i kylan. Efter ett tag träffade vi pappa och innan vi åkte hem var vi och handlade mat.Ikväll har mamma varit riktigt upprörd. Någon har nämligen snott pengar från hennes kontokort! Så nu måste hon göra en polisanmälan. Hoppas att hon får tillbaka sina pengar, för hur ska det annars gå med mina julklappar???/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 9 november 2006 22:18

I förmiddags hade mamma och jag det lite jobbigt. Det borrades nämligen i huset där vi bor. Väldigt ljudligt ska tilläggas. Dessutom var vattnet avstängt, så på eftermiddagen flydde vi fältet och var till öppna förskolan istället. Där sjöng och dansade vi. Fick också träffa några av mina kompisar.Ikväll har jag varit hos mormor och morfar. Vår lägenhet ska nämligen stamrenoveras i januari, så mamma och pappa behövde åka runt och titta på kakel och annat till badrummet. Men jag slapp alltså följa med och fick vara hemma hos mormor och morfar och ta det lugnt istället. Skönt, inte minst efter allt oljud denna dag!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 8 november 2006 20:52

Idag har mamma och jag varit och hälsat på Elin och hennes mamma i föräldragruppen. Sebastian C och Sebastian R var också där med sina mammor. Vi hade kul som vanligt! Elin hade många roliga leksaker som jag fick låna, bl a en fjäril som hade konstiga ljud för sig. Jag hade faktiskt ingen aning om att fjärilar kunde låta! På bilden ovan ser ni mig tillsammans med värdinnan Elin, en söt liten tjej som är exakt en vecka äldre än jag.När vi kom hem fick jag mat, bl a morotspuré, och sedan bar det iväg ut igen. Den här gången fick pappa följa med oss. Vi var först till Plantagen, men det var så tråkigt så det besöket sov jag mig igenom. Då var det betydligt roligare på IKEA! Där fick jag nämligen två fina förvaringskorgar att ha mina saker i. Så nu är det ordning och reda här hemma igen!För övrigt har jag varit på ett strålande humör hela dagen och pappa har fått mig att skratta ordentligt flera gånger. Han är en rolig prick, min pappa!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 7 november 2006 22:07

Dagen började för mammas och min del ganska lugnt. Vi var hemma och sjöng och pysslade. På eftermiddagen fick jag lite morotspuré. Gott, men kladdigt! Ikväll har mamma och pappa varit iväg och handlat. Jag var då hemma hos mormor och morfar och hälsade på. Det gick bra som vanligt. När jag kom hem igen fick jag AD-droppar av mamma. Det var dock inte riktigt vad jag hade räknat med. Jag trodde att det var något betydligt godare på skeden än så, vilket resulterade i förvånade grimaser från min sida. Mamma tyckte naturligtvis att jag såg jätterolig ut, men det bjuder jag på. Jag tycker ju att hon ser rätt rolig ut själv. Skrattar bäst som skrattar sist!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 6 november 2006 20:48

Idag har mamma och jag träffat Emilia och hennes mamma. Vi har varit på stan och ätit lunch och gått i affärer. Emilia har klappat mig på kinden och för en gångs skull visste jag inte riktigt hur jag skulle reagera, så jag satt nog mest och såg fånig ut är jag rädd. Hoppas att jag inte har sumpat min chans med Emilia nu!Ikväll har jag fått smaka på morotspuré. I början var jag lite skeptisk - har ju potatispurén i färskt minne - men det här var ju faktiskt riktigt gott, så jag glufsade glatt i mig allt som jag fick. Har dock inte riktigt lärt mig den rätta tekniken än, så ungefär hälften av det jag åt kom ut igen. Det här med att äta är klurigare än vad jag trodde. Det ser ju så enkelt ut när pappa glufsar i sig diverse suspekta saker, t ex potatis...Ikväll sa pappa till mamma att han tycker att jag är lugnare på kvällarna nuförtiden, men det här gör jag ju bara för att invagga mamma och pappa i falsk säkerhet. Ska nog ta mig en kinkig kväll snart, så att mamma och pappa får känna av hur det är att vara småbarnsföräldrar./Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards