Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Gustav & Filippa - 3 januari 2007 20:25

Nu har det gått några dagar sedan jag hade tid att skriva sist. Här har det varit full fart och lite till. Nyårsafton förflöt till belåtenhet. Festen var trevlig och jag träffade flera andra bebisar som var roliga att snacka med. Särskilt förtjust blev jag i en tjej som heter Elsa. Hon och jag spanade in varandra en del. En missräkning var dock att jag somnade och missade tolvslaget, men jag får väl sikta på att ta revansch nästa nyårsafton.Årets första dag tillbringade jag till största delen hos mormor och morfar. Mamma och pappa hade inte tid med mig när de skulle packa och förbereda inför stamrenoveringen. Jag fick t o m sova över hos mormor och morfar. Det var första gången som jag sov någonstans utan mamma och pappa. Det gick alldeles utmärkt och jag sov som en stock hela natten. Det var mer än vad mamma och pappa gjorde. De fick tydligen inte en blund i ögonen utan var klara med utflyttningen till baracken först kl 06.45 på morgonen...Just nu befinner jag mig i Dalarna. Jag åkte hit med mamma och pappa igår. Vi ska bo hos farmor och farfar veckan ut. Det är jättekul att träffa dem igen. Idag har vi dessutom fått besök av pappas släktingar Åsa, Pär och Jakob. Jag fick jättefina kläder av dem. Kläderna är röda och bär Mora ishockeyklubbs märke. De tycker nämligen att jag ska hålla på Mora i ishockey. Det tycker dock inte pappa, som håller på Leksand. Tydligen finns det en viss rivalitet mellan Mora och Leksand, så för att vara på den säkra sidan är det nog bäst att jag blir djurgårdare, precis som mamma!Så småningom kom också mina kusiner Amanda och Ellen hit. De pysslade om mig och lite senare tog vi en promenad med farmor medan mamma och pappa passade på att sova en stund. Det gjorde förresten jag också, fast i barnvagnen.Ikväll har jag fått ett bad av pappa. Han ställde en liten badbalja i diskhon, så det var inte mycket att plaska omkring i, men skinande ren blev jag.Måste också berätta att jag har börjat att dricka vatten. Vattnet här i Mora smakar ju mycket bättre än det vi har i Uppsala. Får nog ta med mig lite hem, så att jag har något att dricka även där./Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards