Alla inlägg under mars 2007

Av Gustav & Filippa - 4 mars 2007 22:56

I morse var jag med om mitt första Vasalopp! Fick dock nöja mig med att se det på TV, men det var riktigt spännande. Förhoppningsvis får jag uppleva det på plats någon gång. Farmor och farfar bor i Mora, så jag har ju bra förutsättningar. De var förresten med på TV i dag när de stod längs spåret och hejade på! Pappa har åkt Vasaloppet några gånger och kommer det bara snö här nere ska jag nog slå hans rekordtid på åtta timmar. Tydligen var pappa i jättebra form ett år, men då vallade farbror Thomas bort honom. Pappa har inte riktigt kommit över den besvikelsen än. Nu har ju farbror Thomas rekordet i familjen.Annars har dagen varit relativt lugn. Jag är jättesnorig, men har som tur är ingen feber. Fick följa med pappa på en promenad på eftermiddagen. Det var skönt att komma ut i friska luften en stund./Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 3 mars 2007 23:54

I morse var mamma jättetrött, så pappa och jag lät henne sova ut medan vi pysslade här hemma. Vi var också ut på en promenad med mig i barnvagnen. Pappa passade då på att köpa en dimmer till sovrummet. Mamma och pappa vill ju kunna titta på mig när jag sover utan att behöva tända en lampa så att jag vaknar.På eftermiddagen blev det ännu en promenad. Då var mamma med. Våren verkar vara på gång, så vi gick ner på stan i det fina vädret och åt mat. Mamma och pappa åt grekisk buffé, medan jag själv fick nöja mig med puré. När vi sedan gick hem var det mörkt och inte alls lika behagligt längre. Då var det skönt att ligga och mysa i vagnen./Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 2 mars 2007 23:50

I morse gick mamma och jag upp ovanligt tidigt. Det skulle nämligen komma hantverkare hit och täta duschen. När de hade gått tog mamma och jag en tupplur på sängen. Egentligen var det bara jag som skulle sova, men mamma ville vara en god förebild, så hon somnade också. På eftermiddagen tog mamma och jag bussen ner på stan. Där hade vi stämt träff med pappa. Vi passade på att äta i en av stadens gallerior. Mamma och pappa åt sallad, medan jag smaskade i mig puré och lite ersättning. Gick sedan i affärer. Jag var på ett strålande humör och från barnvagnen hade jag full koll på min omgivning.Det här med att peka är förresten väldigt kul har jag upptäckt! När mamma gav mig lunch i dag avbröt jag ätandet flera gånger för att peka på vår mikrovågsugn. När jag ser mig själv i spegeln måste jag också peka. Det är jättekul att lära sig nya saker!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 1 mars 2007 23:47

I dag har jag haft namnsdag för första gången! Jag har ju förärats med tre namn - Gustav Erik Albin - och i dag är det Albin. Mamma och jag var över till mormor på eftermiddagen och då fick jag en skolbuss med tillhörande "legobitar" i namnsdagspresent. Det var kul att välta skolbussen upp och ner så att alla bitar föll ur, men det ska bli ännu roligare när jag kan börja bygga med dem om några månader!Måste också berätta att jag har lärt mig en ny sak. Mamma och pappa håller ju på och tjatar om lampan ganska ofta. Tidigare har jag nöjt mig med att titta på den för att göra dem lite glada, men nu har jag vid några tillfällen pekat på lampan när de tjatat som värst. Jag gör det dock bara ibland, lika ofta ignorerar jag dem totalt, men ni skulle se vilken uppståndelse det blir när jag gör det. Man kan nästan tro att jag har vunnit Vasaloppet eller något liknande.../Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards