Alla inlägg den 27 april 2007

Av Gustav & Filippa - 27 april 2007 23:56

I dag fyller jag tvåsiffrigt! Jag uppnår alltså den aktningsvärda åldern av tio månader! Hipp hipp hurra!


Min tiomånadersdag började lugnt. På förmiddagen gjorde mamma och jag ingenting. På eftermiddagen beslutade vi dock oss för att ge oss ut i det fina vårvädret. Det blev en shoppingtur ner på stan. Där handlade mamma lite kläder till mig, bl a en rosa t-shirt, som jag ska ha i sommar. Nu kanske ni tror att mamma och jag förvirrade oss in på tjejavdelningen, men så var det inte, utan H&M hade massor av fina t-shirtar i glada färger på killavdelningen och då tyckte mamma såklart att jag måste ha den rosa t-shirten. Jag var snäll och lät henne hållas, men skyll inte på mig om någon tror att jag är en tjej i sommar!


Efter vår tripp ner på stan tog vi det lugnt hemma en stund. Kl 18.02 filmade och fotograferade mamma och pappa mig som vanligt. Det är ju det klockslaget som jag är född. Till pappas stora glädje lyckades han filma en av mina nya färdigheter: att klappa händerna när han säger till.


I kväll har jag varit med mamma och pappa till Gränby centrum. Där handlade vi mat, men jag fick också mina första skor! Det blev ett par svarta sandaler för 250 kr. Dyrt, men nödvändigt. Tack mormor och morfar för att ni betalar dem åt mig! Nu gäller det bara för mig att börja gå också, men än så länge är det ingen brådska. Jag sitter ju så bra på min söta ända!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards