Alla inlägg den 30 april 2007

Av Gustav & Filippa - 30 april 2007 23:06

I dag är det valborgsmässoafton, eller sista april som vi brukar säga här i mina hemtrakter. Jag har firat dagen traditionsenligt med mamma och pappa. Vi hoppade dock över champagnefrukosten och sillunchen och började firandet med att ta en promenad in till stan på eftermiddagen. Där var vi till Carolinabacken och viftade med mammas studentmössa tillsammans med tusentals andra (fast de hade såklart egna mössor). Vad pappa har gjort av sin studentmössa är det dock ingen som vet. Därefter följde vi lämmeltåget nerför Carolinabacken.


Tog sedan en sväng på stan innan vi promenade hem i det småkyliga vädret. När vi kom hem fick jag katrinplommonspuré till middag (min mage är nämligen lite tjorvig). Sedan var det dags att ge sig av igen. Den här gången bar det av hem till Emilia och hennes föräldrar, där mamma och pappa blev bjudna på en trerättersmiddag, som bl a innehöll grillat älgkött. Jag passade på att leka med Emilias leksaker under tiden. Tänk att alla leksaker blir så mycket roligare när de tillhör någon annan!


På slutet var jag väldigt trött, så till sist packade pappa in mig som en kåldolme i vagnen och vi gav oss ut i mörkret. På vägen hem gick vi förbi en majkase, men den missade jag tyvärr. Då låg jag nämligen och sov sött i vagnen och vaknade inte ens av de fåtaliga smällare och fyrverkerier som fortfarande ekade i natten.


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards