Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Gustav & Filippa - 1 maj 2007 23:45

I dag är det första maj, arbetarrörelsens stora demonstrationsdag. Mamma, pappa och jag hoppade dock över demonstrerandet och sov ut ordentligt i morse istället. På eftermiddagen gick mamma och jag till Gränby centrum, medan pappa var hemma och tog det lugnt. Där köpte mamma två CD med ljud från Astrid Lindgrens filmer till mig: Bröderna Lejonhjärta och Så går det till på Saltkråkan. Sedan tidigare har jag Ronja Rövardotter och Rasmus på luffen på CD, och fler ska det bli enligt mamma. Hon tycker nämligen att Astrid Lindgren är jättebra och vill att jag ska lära känna hennes sagofigurer så tidigt som möjligt. Dessutom har mamma de flesta av Astrid Lindgrens berättelser i bokform och de ska vi läsa tillsammans när jag blir lite större.


När vi kom hem lagade pappa pizza till middag. Jag fick inte smaka, så jag tog chansen att retas lite med mina föräldrar under middagen. Vi satt nämligen i soffan allihopa och då passade jag på att slänga ner allt möjligt på golvet. Sedan böjde jag mig fram och tittade med stora ögon på sakerna på golvet tills pappa plockade upp dem åt mig. Hihi... så går det när man inte bjuder mig på pizza!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards