Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Gustav & Filippa - 18 maj 2007 22:50

I dag har varit en mycket händelserik dag, som dock inte började särskilt bra. I förmiddags ramlade jag nämligen framåt när jag sträckte mig efter en stor sopsäck. Resultatet blev mitt livs första fläskläpp! Som tur var lade sig svullnaden ganska snart, så nu ser jag riktigt respektabel ut igen.


Runt lunch kom farmor och farfar hit. Det var kul att träffa dem igen! De tyckte att jag hade utvecklats mycket sedan sist. Farmor fick till och med se mig åka på rumpan! Efter lite småprat satte pappa och de igång med omtapetseringen av vårt kök. Efter några timmars slit tog vi allihopa en paus och gick ner till den lokala restaurangen och åt middag. Jag fick som vanligt en burk puré, vilken jag förtärde medan de andra satt och väntade på sin mat. När deras mat kom in så var min slut. Då blev jag arg! Jag vill inte behöva sitta och titta på medan andra äter!


Väl hemma igen fortsatte tapetseringen till långt in på kvällen. Slutresultatet blev jättesnyggt: en vit fondvägg med beiga blommor och i övrigt ljusbeiga väggar. Stackars farmor och farfar kom inte iväg förrän efter kl 22 och då hade de en lång bilresa framför sig.


Som om inte allt detta vore nog så har jag dessutom haft namnsdag i dag! Jag heter nämligen Erik i andra namn. Dagen till ära så fick jag en tuff t-shirt med matchande byxor av farmor och farfar. På t-shirten står texten Dé är Jag som bestämmer! Farmor och farfar har verkligen förstått hur det ska vara! Dessutom fick jag en rolig Pippi-bok av mamma och pappa.


Slut för i dag, tack för i dag!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards