Alla inlägg den 24 juni 2007

Av Gustav & Filippa - 24 juni 2007 23:54

Nu är jag hemma igen efter att ha firat min första midsommar i Dalarna! Vi anlände till Dalarna i torsdags kväll efter en lång bilresa och blev varmt mottagna av farmor och farfar, som tålmodigt suttit och väntat på oss.


Midsommarafton firade vi i farmors och farfars stuga i Mångberg. Vädret var tyvärr inte det bästa. Det tillät en promenad och så fick jag testköra en traktor, men till största delen höll vi oss inomhus. Vi åt god mat och jag busade med farmor och farfar. På kvällen grillade vi och åt vi middag med min syssling Alexander och hans familj.


På midsommardagen var vädret ännu sämre. Trots detta fick jag ta ett dopp i min nyinköpta pool, dock inomhus och utan vatten... Eftermiddagen tillbringade vi med farmor och farfar i Bomansberg. Där åt vi middag och sedan var det majstångsresning i byn. Tyvärr missade jag majstångsresningen eftersom jag då tog en tupplur i vagnen, men jag fick i alla fall se några knätofsar, även om de inte var särskilt många. När det blev kväll åkte jag, mamma och pappa tillbaka till Mångberg, där vi spenderade natten.


I dag har jag haft födelsedagskalas! Jag fyller ju ett år om några dagar. Förberedelserna började redan på förmiddagen, då pappa gjorde två födelsedagstårtor till mig. Sedan åt mamma och pappa lunch med farmor och farfar, medan jag låg och sov. Efter lunchen började mamma och pappa blåsa upp ballonger och då väsnades pappa så mycket att jag vaknade. Medan mamma, pappa och farmor ordnade det sista fick jag mat av farfar.  Kl 13.30 kom de första gästerna, min syssling Jakob och hans farmor. Sedan kom Alexander och hans familj. Tyvärr var vädret dåligt så vi var tvungna att hålla till inomhus, men det gick det också.


Kalaset började med presentöppning. Det var ganska svårt att öppna paket, men som tur var fick jag hjälp av Jakob, som visade sig vara en riktig fena på denna svåra konst. Jag fick jättefina presenter, bl a en polisbil, en DVD-box med Bamse, ett par byxor, en bondgård, massor av bilar, leksaker till sandlådan, ett pussel och en pall som farfar gjort till mig! Efter presentöppningen bjöd jag på fika. Höjdpunkten var när pappa kom in med tårtan och alla sjöng för mig. Sedan fick jag för en gångs skull vara med och fika. Pappa skar upp en rejäl bit jordgubbstårta till mig, som jag glatt mumsade i mig! Tyvärr tog den slut alldeles för fort och då blev jag arg, men det gick över när jag fick komma ner på golvet och leka med mina nya leksaker!


Till sist var gästerna tvungna att gå, men lite senare fick jag nytt besök. Det var mina kusiner Amanda och Ellen som ville träffa mig innan jag åkte hem. Ganska snart var vi dock tvungna att bryta upp för att börja den långa bilresan hemåt. Det kändes tråkigt att lämna alla, men förhoppningsvis syns vi snart igen!


Innan jag slutar vill jag passa på att tacka alla för de fina presenterna som jag har fått i dag! Nu måste jag verkligen ha eget rum! Och tack farmor och farfar för all hjälp med mitt födelsedagskalas!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards