Alla inlägg under juli 2007

Av Gustav & Filippa - 20 juli 2007 23:31

Så här ser jag ut när jag springer fram och tillbaka mellan soffan och vardagsrumsbordet hemma hos oss. Det gäller att ha tungan rätt i munnen och stöd på båda sidor - då går det fort! Ibland är dock olyckan framme, och för tillfället har jag två blåmärken i pannan. Det ena blåmärket fick jag när jag körde pannan i matbordet under en måltid häromdagen. Det andra blåmärket fick jag i dag under en av mina promenader mellan soffan och vardagsrumsbordet. Jag hade nämligen haft ner en fjärrkontroll på golvet och råkade sedan halka på den och slå i golvet. Det är tur att jag är lika tjockskallig som mamma och pappa!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 19 juli 2007 22:19

Så var vi tillbaka i vardagen igen. Dagen började ungefär som gårdagen slutade. Jag ägnade mig mest åt att busa, medan mamma och pappa hade fullt sjå med att hänga med i mitt tempo. På eftermiddagen var mamma och jag ner på stan. Där skulle vi hämta ut fotografierna på mig. Tyvärr hade fotografen missat några bilder i albumet, så det fick vi inte med oss hem. Förstoringarna blev dock bra. Det tyckte nog fotografen också, för han har nämligen hängt upp ett stort foto på mig i sitt skyltfönster. Så nu är jag nästan fotomodell!


När mamma och jag kom hem stod pappa och lagade mat. Jag fick sedan samma middag som mamma och pappa, nämligen ugnsstekt lax med ris. Mumsigt!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 18 juli 2007 21:04

Nu är jag hemma igen efter några dagars semester i Dalarna. Vi åkte i lördags förmiddag och anlände i tid till farfars 65-årskalas i Mångberg. Det var kul att få träffa alla nära och kära igen! Den här gången fick jag ingen tårta, men farmor och farfar bjöd mig på jordgubbar istället. På kvällen gick vi ner till dammen och tittade på majstångsresningen. Tyvärr missade jag den eftersom jag låg nerbäddad i vagnen och sov. Det var andra gången i år som jag lyckades missa en majstångsresning!


På söndagen var det fäboddag vid dammen. Då fick jag bl a se jättesöta kaninungar och stooora hästar! Därefter tog Alexander och jag ett dopp i hans pool. På måndagen lekte vi i hans sandlåda. Det var faktiskt första gången som jag överhuvudtaget satt i en sandlåda! Det var riktigt kul! Synd bara att sanden inte smakade något vidare. Jag provsmakade flera gånger för att vara på den säkra sidan, men särskilt gott var det faktiskt inte. Efter våra äventyr i sandlådan gick vi ner till sjön och badade. Även det var en helt ny erfarenhet för mig. Alexander slängde sig i vattnet, men själv var jag väldigt skeptisk till en början. Vattnet var nämligen otroligt kallt, men till sist vande jag mig och då blev det riktigt kul. Fast nästa gång jag badar i en sjö så får det gärna vara lite varmare...


På tisdagen blev det en tur in till Mora i regnet. I dag så hälsade vi på pappas faster Ingegerd innan vi åkte till Mångberg och sa farväl till farmor och farfar för den här gången. Bilresan hem gick bra, men det var väldigt tråkigt på slutet. När vi äntligen kom hem hade jag mycket kryp i benen och började genast att busa!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 14 juli 2007 09:51

Alldeles nyss överraskade jag pappa genom att ställa mig upp på egen hand! Jag tog i och för sig stöd av vardagsrumsbordet och soffan, men annars brukar jag få hjälp av mamma eller pappa. Direkt efteråt gjorde jag det en gång till för att mamma skulle få se det också. Hon blev ju lite ledsen över att missa en sådan viktig händelse!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 13 juli 2007 23:41

Fredagen den trettonde började inget vidare för mig. Pappa var nämligen så trött i morse att han glömde att bulla upp med kuddar på sin sida av sängen innan han gick till jobbet, vilket ledde till att jag ramlade ur sängen och slog mig. Mamma hörde bara en duns följt av ett vrål och fick en lika chockartad start på dagen som jag. Som tur var gick dock allt bra och jag fick inte en enda skråma!


På eftermiddagen tog mamma och jag bussen ner på stan för att träffa pappa. Vi gick först i affärer, men det var så tråkigt att jag till sist somnade. När jag vaknade igen satt mamma och pappa och mumsade i sig sushi. De trodde att de skulle hinna äta färdigt innan jag vaknade, men där hade de fel! Efter att även jag fått lite mat i magen promenerade vi hem.


I dag har pappa jobbat sin sista dag på drygt sex månader! Nu har han fyra veckors semester och sedan ska han vara pappaledig med mig! Det ser jag verkligen fram emot! Men jag vet inte om ordet ledig stämmer så bra egentligen... Jag ska nog se till att han inte slöar till!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 12 juli 2007 23:37

Torsdagen började lugnt. Innan lunch tog mamma och jag en lång tupplur tillsammans. När jag vaknade var jag på ett ganska dåligt humör, så sedan körde jag hårt med mamma på eftermiddagen. Hon verkade tycka att det var ganska skönt när pappa kom hem från jobbet, så att hon kunde laga middag i lugn och ro.


I kväll har vi varit till Gränby centrum. Där shoppade pappa kläder till sig. Sedan handlade vi lite mat också. När vi kom hem planterade mamma nya blommor till balkongen. Hon höll till på gräsplätten nedanför vår balkong, så pappa och jag kunde stå och spana medan hon planterade. Det gjorde tydligen ont i ryggen på henne. Mamma är ju inte så ung längre (tala inte om det för henne bara!). Fint blev det i alla fall! Vår balkong är riktigt mysig. Pappa lade klinker på balkonggolvet innan jag föddes och mamma försöker plantera blommor till balkongen två gånger om året, en gång på våren och en gång på sommaren. Dessutom odlar vi persilja och basilika, vilket gör maten lite godare.


Innan jag slutar måste jag berätta att mamma och pappa har gapskrattat åt mig i dag. Jag kom nämligen på ett nytt sätt att ta mig fram. Jag hoppade som en groda med benen rakt ut åt sidorna. Det var ett effektivt sätt att ta sig fram, men jag tänker nog inte göra om det om jag riskerar att bli utskrattad...


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 11 juli 2007 23:39

I dag har mamma varit och klippt sig. Hon blev fin, men nu är håret kortare och inte lika kul att dra i längre. Hoppas att det växer ut snabbt så att jag kan börja terrorisera henne igen!


Medan hon var hos frisören fick jag umgås med mormor och morfar. Vi hade kul som vanligt! Vi var bl a till en lekplats och gungade. Jag kiknade av skratt och hade gärna gungat hela dagen! Nu tycker jag faktiskt att mamma och pappa får skärpa sig lite och gå och gunga med mig oftare!


I kväll har vi varit hem till mammas kompis Helena och hälsat på. Där blev jag erbjuden glass, men mamma och pappa tackade nej! Så istället fick jag nöja mig med smörgåsrån, medan de satt och smaskade i sig biskvier. Världen är allt bra orättvis!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 8 juli 2007 20:18

Dagens foto tillägnar jag alla mina Morafans! Hoppas att ni ser vilken fin tröja jag har på mig! Pappa verkar dock inte lika förtjust. Han föredrar tydligen när jag bär vitt och blått av någon konstig anledning...


I dag har jag fått äta samma mat som mamma och pappa till middag! Det blev stekt kyckling med ris och gräddfil. Jag fick en jättestor portion och åt upp nästan alltihop. Lite svinn blev det dock eftersom jag kladdade med maten en hel del. Att äta med sked utan hjälp av mamma och pappa är ju jättesvårt, så då tog jag till fingrarna istället.


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards