Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Gustav & Filippa - 12 augusti 2007 23:50

En av mina favoriter just nu är Bamse! Pappa har klistrat upp några bilder på Bamse och hans kompisar på väggen, och när jag ser dem brukar jag säga "Babbe" eller "Babba". Dessutom brukar jag vilja pussa bilderna. I kväll fick jag titta på Bamse på DVD. Jag fick ju en samlingsbox med Bamse-filmer i födelsedagspresent, och när jag fick se honom hoppa omkring på TV-skärmen blev jag helt lyrisk! Jag försökte nästan klättra in i TV-apparaten, samtidigt som jag sa "Babba" om och om igen. Bamse är helt enkelt bäst! Andra favoriter som jag har är Nalle Puh och lilla spöket Laban, vars böcker jag älskar!


Överhuvudtaget har mitt språk utvecklats mycket den senaste tiden. Ibland säger jag tack när jag får något av mamma och pappa. Lampa brukar jag också säga (i alla fall så att pappa hör det). Igår morse ropade jag som bekant pappa från spjälsängen, men där är inte pappa riktigt säker på att jag verkligen menade det jag sa. Jag brukar nämligen utbrista pappa lite då och då i alla möjliga sammanhang. Detsamma gäller mamma. Men man måste prioritera här i livet. Bamse och Puh är ju coola och roliga, så självklart är det viktigare att kunna säga deras namn än mamma och pappa!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards