Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Gustav & Filippa - 14 augusti 2007 22:50

I dag har pappa och jag varit ute i skogen och plockat kantareller. Vi vaknade redan klockan halv åtta när mamma skulle gå till jobbet för första gången på över ett år. Nu är det ju nämligen pappa som ska försöka få lite pli på mig. Lycka till, säger jag bara! Innan mamma gick fällde hon några tårar. Hon ville tydligen hellre vara hemma och pyssla om mig.


Pappas kompis Magnus och min kompis Sebastian hämtade upp oss för färd till Magnus sommarstuga. Både Sebastian och jag somnade i bilen på väg dit. När jag vaknade fick jag lite mat och sedan bar det ut i skogen. Vi hittade jättefina kantareller och vi lyckades få ihop nästan tre liter. Sebastians pappa har en bärmes som jag fick prova att sitta i. Den var jätterolig. Nu vet jag hur det känns att vara lång. Jag såg ju hur mycket som helst!


När vi kom hem till stan igen satte vi oss på innergården hemma hos Magnus och Sebastian och lekte i sanden. Det är ganska gott med sand och grus och jag provade flera gånger till pappas förtret. Väl hemma i vår lägenhet satte pappa mig i badet och dillade något om att jag var smutsig och hade en massa sand och grus runt munnen. Vet inte var han fick det ifrån... Mamma hade då kommit hem från jobbet och pappa bjöd henne sedan på rostat bröd med kantarellstuvning, vilket hon tyckte var jättegott.


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards