Alla inlägg under september 2007

Av Gustav & Filippa - 7 september 2007 23:23

Vad tråkigt det är när det regnar. Det har i princip regnat hela dagen här. Men på eftermiddagen blev det ett litet uppehåll så pappa och jag kunde gå till affären och handla lite mat och annat gott till kvällen.


Annars då? Jo, mamma kom hem och mådde lite dåligt. Hon har nog fått en släng av influensa eller dylikt. Hon hostar och har feber mest hela tiden. Hoppas att jag inte får den.


Men vad menas med nian, då? Jo, det ska jag berätta för er. Min nionde tand har nämligen slagit sig fram. Den sitter nere till vänster om de andra. Så nu kan jag bitas ännu mer, om jag vill.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 5 september 2007 22:46

Idag har jag varit på öppna förskolan. Jag var där med Sebastian och Jonatan. Våra pappor var där de också. Vi började med lite lek, jag tog mig in i lekköket och låtsades dricka kaffe mm. Efter leken var det dags för fika. Jag fick några smörgåsrån med messmör samt ett äpple och några majskrokar. Sedan var det dags för sång i kyrkan. Det här med att sitta still är nog inte min starka sida. Jag vill hellre krypa omkring och upptäcka saker. När sången tystnat begav pappa och jag oss hemåt. Jag somnade i vagnen men vaknade i sängen! Vet inte hur det gick till. Pappa måste har teleporterat mig från vagnen till sängen, eller nå't liknande, för jag märkte då ingenting.


Efter lite blodpudding, tog vi oss ned på stan för att byta ett par vantar som jag fått. Sedan gick vi hem till Jonatan och Sebastian för att leka lite innan vi gick hem.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 3 september 2007 23:26

Så var det åter måndag igen. Jag vaknade, som vanligt numer, klockan kvart i åtta. Efter lite morgonbus med pappa och lunch så var det dags för en promenad i det fina sensommarvädret. Vi gick till gamla kyrkogården, där pappas mormor och morfar ligger begravda. Sedan begav vi oss in i de lite finare områdena i stan. Här skulle man bo. Jättefina hus. Jag passade på att sova lite grann och när jag vaknade igen var vi redan hemma. Vad pappa hittat på under den tiden jag sov vet jag ej. Väl hemma fick jag lite gröt och kiwi till middag. Mamma kom hem först kl. sex och var jättetrött. Men jag hann busa lite med henne också innan jag somnade.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 2 september 2007 23:37

Den var så stor att jag blev lite rädd. Men på behörigt avstånd och i pappas famn så pekade jag på den och sa "dä".


Efter att träffat mina kusiner Amanda och Ellen en stund så bar det av hemåt. I Avesta finns den där stora hästen. Vi stannade här för att äta lite mat och ta en paus. Mamma köpte en Bamse-tidning till mig för att ha att titta i i bilen. Jag hade nämligen varit gnällig och grinig strax innan Hedemora och ända till Avesta. Men det hjälpte inte, för efter att vi åkt ett tag så blev jag kinkig igen. Jag somnade dock lite senare, med då var vi nästan hemma.


Det har varit kul att träffa farmor, farfar och mina kusiner. Hoppas att vi ses snart igen.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 1 september 2007 21:20

Nu är jag i Dalarna och hälsar på farmor och farfar. I morse så gav pappa mig till farmor redan klockan halv åtta. Pappa och mamma fick med andra ord sova ut för en gångs skull. Farfar kom upp och vi busade hela morgonen. Farmor och farfar är bäst! Det är så mysigt att sitta i deras knän och mysa. Mamma och pappa bryr jag mig inte om så mycket.


På eftermiddagen när jag vaknade hade farmor, mamma och pappa varit och köpt en overall och en vinterjacka till mig. Jättesnygga! Jag kommer att vara snyggast i pulkabacken i vinter. Efter lite mat så gick vi en liten promenad till Ö o B för att titta på skor till mig. Det blev dock inga för det fanns ingen storlek som passade mina fötter.


/Gustav genom pappa


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards