Alla inlägg under november 2007

Av Gustav & Filippa - 18 november 2007 23:59

Den sjunde dagen så vilade Han... och det gjorde vi också! En riktig slösöndag med andra ord. Jag sov ovanligt länge i morse, var nog trött efter gårdagen. Klockan nio öppnade jag mina blå och var på ett gott humör. Pappa och jag tog en tupplur på 2½ timme medan mamma pysslade lite. Det var ungefär det som hände idag.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 17 november 2007 22:48

Jag har varit på kalas idag. Det var Oliver som fyllde sex år den 12 november som hade det. Det bjöds på tårta och massor av kakor och fiskdamm. Jonatan, Sebastian, Elias, Elsa och Alma var där. Alma sov dock igenom hela kalaset, så henne såg man inte mycket av. Kalaset började klockan två och vi kom inte därifrån förrän klockan halv fem ungefär. Vi lekte efter fikat och jag och Sebastian spelade hockeyspel. Någon puck fanns dock inte. Den måste någon ha slarvat bort. Ser ni så fin jag blev in min nya väst. Pappa hade väst han med så vi var lika klädda. Efter kalaset var jag så trött att jag somnade illa kvickt när bilen började rulla hemåt. Jag sov tydligen på pappas axel när vi var och handlade lite på Willys.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 16 november 2007 22:00

Min farmor hon är smart hon. Förstår mig bäst verkar hon göra också. Pappa hade ju skrivit att "buppa" skulle betyda fot eller tå, men farmor kom på att det nog betyder strumpa. Och visst gör det det, för när pappa pratade med farmor i telefon och sa "buppa" så pekade jag på strumpan jag hade på foten. Bekräftade det sedan med att ropa "buppa" när jag såg en stor hög med strumpor på KappAhl. Så det så!


Har varit hos morfar och mormor i dag igen. När jag kom hem igen så blev jag ledsen. Jag ville inte tillbaka för det var ju så roligt hos dem. Mamma kom hem klockan halv fem, då åt vi mat för att sedan åka till affären och handla. Jag fick mig en fin stickad väst som jag ska ha på mig i morgon på kalaset.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 15 november 2007 23:37

Det var dags för öppen förskola idag också. Denna gång med Emilia och hennes pappa. Vi lekte och jag lyckades klura ut hur man kom uppför trappan till rutschkanan. Det var jättekul att åka rutschkana. När vi skulle gå fick jag en massa kramar och några pussar av Emilia.


Jag har även fått plats på dagis nu till våren. Det är ett nyöppnat i närheten av där vi bor.


/Gustav genom pappa


Av Gustav & Filippa - 14 november 2007 22:45

Oliver har 6-årskalas på lördag så Magnus, Sebastian, pappa och jag gick ned på stan på eftermiddagen för att köpa present. Vi hittade riddar-LEGO som Oliver har önskat sig. Hoppas att han gillar det!


Pappa och jag var annars på öppna förskolan idag. Behöver jag säga att Jonatan och Sebastian var med de också. Vi lekte och sjöng som vanligt. Vi sjöng även några Astrid Lindgren-visor eftersom det idag är 100 år sedan hon föddes.


Mitt ordförråd börjar ta sig. Några ord som jag nu säger är (betydelse inom parantes), titta (titta), bampa (lampa), mamma (mamma, pappa), pappa (pappa, mamma), mä (men), itte (inte?), buppa (fot eller tå) och NÄ! Pappa försöker få mig att säga JA istället men det är inte lika roligt.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 12 november 2007 23:17

Regn och åter regn och ingen snö. Det har varit en tråkig dag i dag. Det enda roliga som hänt var att morfar kom och hämtade mig vid elvatiden. Pappa hade tänkt att vi skulle leka ute i snön idag med eftersom den försvann som en avlöning så blev vi kvar inne. Annars har jag varit lite snorig i dag också men det börjar bli lite rätsida på det med.


Jag hade ju glömt och berätta om min nya matchvikt. Numer väger jag 12.830 gram och är 82 cm över havet.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 11 november 2007 23:07

Pappa har gjort två snögubbar åt mig idag. Den första gjorde han efter det att vi varit på en lägenhetsvisning. Lägenheten var fin men alldeles för dyr. Snögubben var fin men jag var inte det minsta intresserad. Vi gick vidare till vår innergård, där pappa gjorde en till snögubbe. Den här var mycket större än den tidigare, även större än jag. Visst är jag fin i min nya overall med matchande mössa och vantar? Mamma och jag gick senare in för det blev lite kallt och jag var dessutom trött.


I morse överraskade jag pappa med en present. Det var ju nämligen Fars dag i dag. Han fick en slipover och två par strumpor. Jättefint!!


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 10 november 2007 23:59

Hon blev bra blöt i håret, hon, men inte skrek hon för det. Däremot skrek hon när orgeln satt igång. Så kyrkomusik verkar inte vara hennes melodi. Alma döptes i dag och vi var där. Det var ganska mycket folk, men inte många som jag kände igen. Efter själva dopakten bjöds det på lite lunch. Smörgåstårta för de stora och korv för oss små. När vi skulle gå så klappade jag Alma på kinden och fick ett jätteflin tillbaka.


Annars ligger snön vit och grann här i staden. Kallt är det också. Riktig vinter med andra ord.  Jag har dock inte fått åka pulka än som pappa lovat, men det kanske måste bli lite mer snö.


Jag sov i alla fall ganska bra i natt. Vaknade dock av att jag hostade och snorade så mamma gav mig nässpray. Då blev jag helt klarvaken och mamma trodde inte att jag skulle somna om igen. Men tji fick hon! Jag föll som en fura och vaknade inte igen förrän kl. 8.30


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards