Alla inlägg under december 2007

Av Gustav & Filippa - 12 december 2007 23:52

Det fanns tomtar, stora som små, lucior och stjärngossar. Det bjöds på pepparkakor och skönsång. Pappa och jag var på öppna förskolan idag och hade lite lussefirande. Vi visste dock inte att det var något, i sådana fall hade jag haft på mig min fina tomtedräkt. Men det gick bra i alla fall. Efteråt gick pappa och jag ner på stan och fixade lite saker till jul. Hemma hos en sjuk Magnus bjöds vi på mer pepparkakor och jag passade på att äta lite mat.


I kväll har mamma påbörjat den stora julstädningen. Det var köket som fick sig en omgång. Jag blev så trött av allt fejande så jag helt enkelt gav upp och somnade i soffan.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 11 december 2007 21:31

Idag har jag varit hos mormor och morfar och lekt. Pappa passade då på att åka och klippa sig. Jag kände nästan inte igen honom när jag kom tillbaka på eftermiddagen. När mamma kom hem åkte vi till Lekis för att titta om det fanns några julklappar till mig. Jag sprang runt och tryckte på alla knappar som jag såg. Tänk om man hade så här många leksaker hemma! Vi hittade bl a en haklapp och nya muggar till mig. Även en svart pulka som pappa och jag ska åka med bara det blir snö. Jag tror att det även blev en julklapp till mig men jag är inte säker. Vi åkte vidare till Barnens Hus men här hittade vi inget som passade.


Väl hemma igen var jag jättetrött. Har inte sovit någon lunch idag. Men efter lite välling och tandborstning så satte duracell-kaninen fart. Jag vill inte sova nuförtiden. Det finns ju så mycket spännande som jag kan missa då.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 10 december 2007 23:20

Och så var det måndag igen. Ingen rolig måndag, regnet bara öste ner i dag också. Pappa och jag var inne nästan hela dagen och busade. Framåt 15-tiden gick vi till Biltema och IKEA för lite shopping.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 9 december 2007 23:12

Mamma hade namnsdag i dag. Det firade vi med att pappa och jag gav henne en bok av Stieg Larsson. Vi var bortbjudna till pappa kompisar Peter och Victoria idag. Där bjöds det på lite enklare adventslunch. Vi var kvar där i över två timmar. Väl hemma igen så sydde pappa upp julgardinerna i köket och jag fick ett välbehövligt bad. Sedan kollade pappa och jag på slalom tills det var dags för mig att sussa.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 8 december 2007 23:33

I dag är det den 8:e december och då fyller pappa år. I år blev han 35 år. Huh, vad gammalt. Tur att man har långt kvar tills dess. Vi vaknade ovanligt sent för att vara vi. Klockan halv tio slog jag upp mina blå. Pappa åkte i väg och hämtade vår nya säng efter frukost. När han kom hem igen så åkte vi alla till IKEA och här var vi sannerligen inte ensamma. Det var folk överallt och lite till. Att ta en fika var det inte tal om. Inte en chans att få ett bord! Pappa hade fått en tårta att hämta på ICA så det gjorde vi sedan.


Väl hemma igen skulle pappa och mamma skruva ihop sängen men det gick inte riktigt som de ville att det skulle gå. Så vi gick på restaurang och åt istället, eller rättare sagt mamma och pappa åt medan jag fick nöja mig med majskrokar och annat gott. När vi kom hem igen så tog pappa tag med sängen igen och med lite nyinköpta grejer så gick det galant. Sängen blev dock väldigt för hög för att jag ska kunna krypa upp i den. Sen bjöds det på tårta och jag fick faktiskt smaka. Är det kalas så är det! Pappa fick en snygg skjorta och tre par strumpor av mamma och mig. Jag somnade sedan ganska sött lite senare än vanligt.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 7 december 2007 23:23

Men jag blev inte blöt om både skor och fötter för pappa och jag höll oss inne hela dagen. Vi hade tänkt gå till Biltema och ÖB, men blev kvarhållna hemma p g a regnet. Lika bra det! Pappa bakade lussekatter och jag var förste provsmakare. Jättegoda! Jag ville smaka mer men min snåljåp till pappa sade att det räckte med den bit jag fått.


Mamma har varit på julfest med jobbet i kväll så det var bara pappa och jag för hela slanten i kväll. Vi tittade på Idol-finalen men jag somnade en bit in i finalen så jag vet inte vem som vann. Några som vann i kväll var annars Leksand!


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 6 december 2007 23:38

Hmmm, man kunde nästan tro att det var vår, när man klev utanför dörren i morse. Jag som trodde att pappa blivit tokig som inte tog på mig massor av vinterkläder. Varmt som bara den var det. 9 grader varmt och det är bara 18 dagar kvar till jul. Pappa och jag gick till öppna förskolan i morse och det var det viktigaste som hände idag. Jag har för övrigt varit på ett alldeles superbt humör idag. Glad och sprallig. Kan ha och göra med att jag som ända till kvart i nio i morse. Pappa trodde nog ett tag att jag inte hade tänkt att vakna alls.


Några nya ord kanske? "Baaboo"=ballong, "baabaa"=laban, "botti"=borta och "totte"=tomte.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 5 december 2007 23:19

I natt var det gott om plats i sängen. Inte för att någon var borta utan för att vi nu sov i en större säng. Vi köpte ju sängar igår och i går natt var det premiär. Det var dock ett problem. Sängramen som vi också köpte fick vi lämna tillbaka. Det var nämligen en jättespricka i huvudgaveln. Det visade sig även senare att det kommit fel sidor också. Kanske de på sängfabriken redan tagit julledigt eller smuttat lite för mycket på starkvinsglöggen?? Hur som helst kommer vi att få en ny nästa vecka. Hoppas det blir rätt då!


I dag tog pappa och jag det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen åkte vi och besiktigade pappas bil. Den slank igenom den här gången också. Efteråt hämtade vi upp Jonatan och Sebastian och vi gick till ett museum där man kunde leka med olika sagofigurer såsom Pelle Svanslös m fl. Det var jättekul för det fanns ett hus där man kunde klättra i och sånt.


Pappa och jag hämtade upp mamma vid femtiden och vi åkte till en pizzeria för att äta. Jag lyckades dock somna, så jag blev utan. Därefter handlade vi lite mat. Jag kom inte i säng förrän kl. 22 i kväll, det finns ju så mycket mer spännande saker att göra än sova. Men till slut blev även jag trött och tillät mig bli nattad.


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards