Alla inlägg under januari 2008

Av Gustav & Filippa - 19 januari 2008 23:55

Det var kalas hos Elias idag. Han fyllde 2 år i slutet på december men hade sitt kalas idag. Alma, Elsa, Jonatan och Sebastian med föräldrar var där. Det bjöds på kakor och tårta, men hör och häpna jag ville inte ha så mycket. Det var mycket roligare att leka med deras leksaker. Elias fick filmen "Djungelboken" av mig i present.


Jag har varit lite lätt febrig och inte sovit så väldans bra i natt. Det beror nog till största delen på sprutan jag fick igår. Man kan tydligen bli så efter den. Men pappa och jag var uppe klockan nio och tittade på störtlopp.


När vi kom hem efter kalaset och lite matinköp så åt vi en god middag bestående av lax med fullkornsris och sweetchiligräddfil. Sedan tog vi igen oss lite i sängen och tittade på handboll innan det var dags att slå igen ögonlocken för idag.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 18 januari 2008 22:27

Så var det dags för den sista inskolningsdagen för den här veckan. Den började dock med att pappa tog mig till BVC för att ta den sista sprutan med Prevenar. Det gick bra, bara några tårar kom när sköterskan stack in nålen i mitt lår. Jag fick dels ett plåster och dels ett Bamse-märke som plåster på såren. Väl hemma igen fick jag lite mat innan det var dags att sova. Jag fick sova i 1½ timme innan vi gick till dagiset. Den här gången lämnade pappa mig i över en timme, men samtidigt gick det mycket bättre än förut. Jag grät bara i en minut den här gången. Sedan lekte jag tittut och var uppe i kojan en del. När vi skulle gå och äta mellanmål hörde jag pappas röst och ville gå dit, men det fick jag inte, så då grät jag lite mer. Det var fil med müsli till mellanmål och jag åt två portioner.


När timmen hade gått kom pappa och hämtade mig. Jag sprang till honom och ville upp i hans famn. Efter ett blöjbyte  så gick vi hem och lekte lite med mitt lego och läste böcker. Mamma kom hem vid halv fem och då åt vi mat. Därefter tog pappa fram tågbanan som vi lekte med tills det var dags för mig att sova.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 17 januari 2008 21:53

Jag blev väckt tidigt i morse. Redan klockan åtta drog pappa upp mig ur min skönhetssömn, allt för att jag skulle vara trött så att jag skulle hinna sova lite innan dagiset. Mycket riktigt vid halv tolv var jag redo att sova. När jag vaknade var det dags att gå till dagiset. Här lekte jag med frukterna som igår, sedan lekte jag tittut mellan två gardiner och var uppe i kojan för första gången. Det var jätteroligt! Här fanns även bilder på ett lejon, en elefant och en gepard. Jag skrattade och tjöt av förtjusning, något som strax därpå ändrades till gråt och förtvivlan. Pappa skulle nämligen lämna mig där ensam igen. Men med en napp, lite tröst och fågelspaning så gick trots allt ganska bra.


När pappa kom tillbaka var det dags för oss att gå hem och laga mat. Det blev lax med grönsakscouscous. I kväll har jag lekt och busat med mamma medan pappa tog igen sig på soffan. Jag har även fått ett välbehövligt bad så att jag är ren när jag nu ska sussa för natten.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 16 januari 2008 22:43

I dag har jag lekt med playdoo, läst böcker och delat ut plastfrukt till personalen. Pappa och jag lade även ett klockpussel med en massa siffror. Efter att vi varit där i 1½ timme lämnade pappa mig för att jag ska lära mig att vara på dagiset utan honom. Jag blev jätteledsen och grät för jag ville följa med honom. Men han var tydligen inte så långt borta och inte så länge heller för efter en knapp halvtimme kom han tillbaka. Då var det dags att gå hem och jag fick smaska på en banan på vägen.


Väl hemma var mamma redan hemma och med maten färdig, men jag ville inte ha!!! Var nog för trött, har nämligen inte sovit något alls på hela dagen. Men efter maten kom morfar och hämtade mig och mamma sa att jag nog behövde sova lite. Nix pix, sa jag! Här ska inte sovas något, inte när man kan leka med vovven. Men när jag kom hem igen var jag så trött att det inte behövdes många sekunder innan jag somnade sött i sängen.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 15 januari 2008 22:51

Nu har jag varit där två gånger. Den här gången fick jag rita en teckning och leka med bollar. Jag tänkte också leka med tågbanan som finns. Men det fick jag inte för det var två större barn som inte tillät mig att göra det. Så då började jag att storgrina. Det var tur att pappa fanns där och tröstade mig. En av fröknarna sa till de två att jag fick vara med och leka. Sen lekte vi ett litet tag innan det var dags för nästa lilla gråtattack. Då tog pappa mig och vi lekte vid spisen som finns på dagiset. Sen var det dags att gå hem för denna gången och pappa och jag gick ned på stan för att köpa en märkpenna att märka mina kläder med. Vi träffade på mamma nere i cykelförrådet när vi kom hem. Mamma och jag busade medan pappa vilade i sängen. Men han fick inte vila länge innan jag kom och ville upp i sängen och busa.


/Gustav genom pappa 

Av Gustav & Filippa - 14 januari 2008 23:43

Så var det alltså dags! Slutet på mina dagar i den fria världen har kommit. Nu är jag fast i kommunens omsorg tills jag blir 18. Skämt åsido, idag var det första dagen på dagis. Det började lätt med 1 timmes lek med både pappa och mamma närvarande. Jag lekte med bollar, tittade i böcker, byggde med lego mm. Det kommer nog att bli kul där. Alla fröknar verkar jättesnälla. Efteråt gick vi hem för det var dags för mig att sova. När jag vaknade så fick jag gröt med hallon innan det var dags att gå ut igen. Den här gången bar det av till IKEA för jag måste ha en kudde till dagis som jag kan sova på. Mamma och pappa tog en mjukglass och jag fick smaka. Det var kallt men gott. Sen bar det av hemåt och sängdags för lilla mig. För imorgon är det en ny dag.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 12 januari 2008 22:17

Dagen började med att pappa och jag tittade på svenskarna som åkte utför. Utför var precis var det gick det. Den enda som lyckades helt var väl ändå Jens Byggmark. På eftermiddagen var det dags för kalas hemma hos Alexander, min tremänning. Det var inte han som fyllde år utan hans mamma och pappa, Anna och Andreas. Det bjöds på fruktsallad och kakor. Vilmer och Noria var också där och efter fikat så lekte vi med Alexanders leksaker. Han hade en rolig spis som lät som om man stekte eller kokade något. Sån vill jag ha när jag fyller år.


/Gustav genom pappa


Obs! Bilder kommer lite senare.

Av Gustav & Filippa - 9 januari 2008 23:38

Så var det onsdag och förra året så betydde det en träff med Jonatan och Sebastian. Denna onsdag var ingalunda annorlunda. Pappa och jag träffade dem på förmiddagen och vi lekte i deras lekpark. Sedan bjöd Magnus på pytt i panna med stekt ägg. Pytt i panna var gott men ägg... Nä, då utbrast jag ett "Blää!" Vi var nog trötta alla tre av oss, för det var ett ständigt gnäll och jag lyckades med bedriften att ramla in i deras julgran. Då tyckte pappa att det var dags att gå hem. Jag höll mig vaken hela vägen och somnade skönt i mammas och pappas säng. På kvällen kom morfar och hämtade mig för en stund och när jag kom tillbaka så lekte pappa och jag med mitt lego tills det var dags för mig att dra in årorna för den här dagen.


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards