Alla inlägg under februari 2008

Av Gustav & Filippa - 18 februari 2008 21:28

Sportlovet började med en ny förkylning. Jag hann inte ens bli frisk från den förra innan det var dags igen. Men enligt mamma och pappa är det tyvärr så det är när man går på dagis. Tur att mamma och jag har sportlov den här veckan så att jag förhoppningsvis hinner bli frisk innan det är dags för nästa!


På grund av min förkylning så blev dagen lugn. Mamma och jag har varit hemma och myst. Utöver snorigheten och hostandet är mitt allmäntillstånd ganska gott, så jag har kunnat hålla igång en hel del ändå.


Måste avsluta dagens inlägg med att klaga lite på mina kära föräldrar. De glömde att ge mig middag idag!!! Kl 19.30 kom mamma på att jag bara ätit lunch och inte fått någon ordentlig mat efter det. Både mamma och pappa hade totalt glömt bort min middag. Själva hade de dock mumsat i sig pizza... Måste dock erkänna att jag inte var särskilt hungrig. Jag fick ju trots allt smaka lite pizza, även om det mest bara handlade om kantbitar. Skärpning tills i morgon, mamma och pappa!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 17 februari 2008 21:54

Det var varmt ute idag, närmare åtta grader. Så nu har snön försvunnit utan att jag fick åka pulka. Pappa och jag gick upp klockan åtta i morse och mamma kom upp strax därefter. Efter vällingen så frågade pappa om jag skulle ha några kläder på mig. Då sprang jag mot lådan ropandes: "Sesha, sesha" och drog fram min leksandströja. Sedan har jag sprungit runt nästan hela tiden och sagt "Sesha" och pekat på tröjan. På eftermiddagen åkte vi till IKEA och shoppade en låda till mina leksaker, några ljus till mamma och en slickepott till pappa.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 16 februari 2008 10:39

Nu har jag och mamma sportlov och igår fick vi massor av snö. Mamma och pappa tycker dock att det är helt onödigt med snö just nu, nu när man nästan fått smak på våren. I går var jag hos mormor och morfar. Jag lekte med vovven och vi var ute och gick en sväng, bl a tittade vi till dagiset så att de sköter sig där när jag är borta. Men vi såg ingen så vi gick hem igen.

När jag kom hem var både mamma och pappa hemma och vi åt lite mat. Sen lekte pappa och jag lite med mina bokstavsklossar innan det var dags att krypa i kojs.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 14 februari 2008 22:45

Jag har bakat i dag för första gången i mitt liv!! Har ju sett på när pappa och mamma bakar men jag måste nog säga att de inte är i närheten av min teknik. Det blev hjärtformade kakor och de smakar jättegott.


I kväll har jag ätit lövbiff med potatisgratäng och till efterrätt blev det en vanilj- och jordgubbscheesecake. Mmumms!! Jag har även fått två nya böcker, en om mina första hundra ord och en om djur. Mamma fick även hon en present av pappa och mig. Nämligen ett minne till sin nya mobil så hon kan ta en massa foton på mig. I morgon ska jag till mormor och morfar och jag kommer inte att gå på dagis på över en vecka, för nästa vecka är det ju sportlov och då ska jag vara hemma och busa med mamma.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 13 februari 2008 22:46

I dag har det varit utedag hela dagen, nästan. Vi var ute på dagis på förmiddagen och lekte och när mamma kom och hämtade mig gick vi till lekplatsen inne på vår gård. Här lekte jag och gungade tills pappa kom hem och vi gick in för att äta. Mamma hämtade mig som sagt idag, då jag som bäst höll på att leka med tågbanan på dagis. Jag satt mitt i smeten och lekte medan de andra barnen satt bredvid och tittade mest på. Det går jättebra på dagis, fröknarna tycker att jag är jätteduktig och märkt en stor skillnad nu mot när jag började. Känner mig mycket tryggare nu och tar för mig mer och mer.


Jag kan säga många nya ord nu som t ex tupp, läsa, kanin, skorpa, jacka, stjärna, tumme m fl. Jag vet även vad kind, panna, finger, tumme, knä, fot, tår, rumpa, bord, golv, stol m m är för något. Sedan kan jag härma en varg, en elefant, ett lejon, en hund, ett får, en ko m m. Dock när jag var på dagis idag så såg jag en katt och jag utbrast: Vov, vov!? Jag känner även igen bokstäverna A, B, K och M.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 8 februari 2008 22:26

...och jag behövde inte gå till dagis idag eftersom morfar kom och hämtade mig i morse. Jag har således varit hos mormor och morfar hela dagen och busat. Vovven har också fått sin beskärda del. Vi var ute och gick i en timme idag i solskenet. Det var skönt och få lite luft, man fick nästan lite vårkänslor eller så var det bara gaser, vad vet jag? På eftermiddagen lämnade morfar mig till pappa som kommit hem från jobbet och när mamma kom hem gick vi till en lokal restaurang och åt lite mat. Jag var jättetrött och inte riktigt på mitt bästa humör så när vi kom hem igen så var det bara för mig att gå och lägga mig.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 6 februari 2008 23:23

I morse lämnade mamma mig på dagis redan ca kl 07. För andra dagen i rad grät jag inte en enda tår när hon gick. Jag hade knappt tid för henne överhuvudtaget eftersom jag skulle få frukost av dagisfröken. Det gäller att prioritera här i livet!


Till lunch mumsade jag i mig köttfärslåda. Dagisfröknarna hade aldrig sett mig äta så mycket! Den där magsjukan som de misstänkte igår var med andra ord falskt alarm. Mammas och pappas teori är att de blandade ihop min hosta med illamåendehulkningar, som ju är en helt annan sak.


Redan strax efter kl 13 kom mamma och hämtade mig och vi tog en vända ner på stan innan det bar hemåt. Till sist kom även pappa hem. Han jobbade över idag eftersom han ville ta igen de timmar som han förlorade igår när han var tvungen att hämta mig p g a min påstådda magsjuka.


/Gustav genom mamma



Av Gustav & Filippa - 5 februari 2008 21:29

I dag var jag på dagis i alla fall till klockan halv elva. Då kom pappa och hämtade mig eftersom mina fröknar tyckte att jag gick runt och hade sura uppstötningar och luktade kräk. Men jag kräktes aldrig och när vi kom hem kunde pappa konstatera att jag inte alls var speciellt sjuk. Jag är ju lite snuvig och har lite slem i halsen men annars är det inga större fel. Så i morgon bär det av mot dagis igen. Får se hur länge jag får vara kvar då. Jag kanske har 37,2 i temp och måste gå hem...


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards