Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Gustav & Filippa - 14 mars 2008 20:12

I morse hade jag ingen aptit och nobbade både välling och banan. Stackars mamma blev skräckslagen och vågade inte skicka mig till dagis. Istället fick jag vara hemma hos mormor och morfar och bli ompysslad. Så min plan lyckades med andra ord!


Men ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte varit på topp i dag. Min aptit har inte varit den bästa. Dessutom har jag varit lite snorig. Så jag sov faktiskt i tre timmar innan jag fick en sen lunch av mormor och morfar.


I kväll har mamma och jag varit ensamma hemma. Pappa är nämligen på fest med sitt jobb. Jag har varit jättesnäll mot mamma och inte minsta pip eller gnäll har kommit över mina läppar. Vi har tagit det lugnt och bl a sjungit en del. Av någon anledning tycker jag om när mamma sjunger för mig och jag brukar säga "Mer!" när hon tystnar. När hon sjunger "Ekorr'n satt i granen" brukar jag fylla på med orden "ben" och "tå" på rätt ställen. Jag brukar också låtsassnarka när ekorren kryper ner i sängen. Då kan inte mamma låta bli att skratta!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards