Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Gustav & Filippa - 10 maj 2008 20:55

Varmt, varmt, varmt har det varit idag. Jag vaknade ovanligt tidigt i morse. Redan tjugo i sju slog jag upp mina blå. Pappa och mamma var mindre glada över det men till slut lyckades jag få upp pappa ur sängen så jag kunde få lite välling. Vid elva-tiden var vi alla trötta igen och jag och pappa sov i tre och en halv timme, mamma något kortare. Men efter det var vi alla riktigt utsövda så vi tog en promenad och satte oss på en uteservering för att äta lite mat. Jag fick bara vanlig burkmat, men jag var jättehungrig och slukade maten i ett nafs, som ni kan se på bilden ovan. Sedan tog vi en promenad till en närliggande lekpark och jag fick gunga lite. Det kittlas skönt i magen när pappa skjuter på och jag skriker "Mer fart!". Därefter gick vi till Mc Donald's och köpte en varsin mjukglass. Det var gott! Väl hemma igen så busade jag runt på balkongen och ropade på mamma så att hela grannskapet kunde höra.


Jag pratar mer och mer för varje dag som går. Jag har ju alltid varit ganska pratglad av mig, men nu kommer det en och annan treordsmening och jag kan färgerna blå, röd, gul, grön och vit. Men det här med att räkna är lite svårare. Det blir mest, 1, 2, 3, 5 och 8. Det går ju fortare att räkna om man hoppar över en del siffror!


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards