Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Gustav & Filippa - 6 juli 2008 21:48

Oj, vad kul jag hade igår! Jag och mina kära föräldrar var och hälsade på Emilia och hennes mamma och pappa, som köpt hus utanför Stockholm. Trogna läsare av bloggen kommer nog ihåg Emilia. Det var ju den första tjejen som jag höll i handen, endast några månader gammal.


Igår så var det full fart på både mig och Emilia. Vi lekte, busade och hade jättekul. Vi åkte bl a till en sjö och badade, och efter lite övertalning så stod jag där näck i vattnet och lekte med hink och spade. Inte riktigt likt mig, som är en badkruka precis som pappa, men vad gör man inte för att visa sig tuff inför tjejerna?


Efter badet så åkte vi tillbaka till Emilias hus och grillade. Emilia är en kramig tjej, så jag fick offra mig några gånger och låta henne krama mig. Några pussar blev det också måste jag erkänna. Emilia och jag höll igång hela kvällen, men när klockan blev 22.30 var det dags att åka hem. Jag pussade Emilia farväl, men först hostade jag henne rakt i ansiktet, så att hon inte skulle gilla det alltför mycket. När bilen började rulla så somnade jag nästan direkt.


Efter gårdagens bravader så var jag jättetrött i morse och sov till ca kl 11, då pappa väckte mig. Jag vet inte om det beror på gårdagen, men jag har varit grinig och trotsig mest hela dagen. Pappa och jag har haft några dispyter, men snart blivit vänner igen.


På eftermiddagen var vi iväg och köpte en tripp-trapp-stol till mig. Äntligen, får jag nog säga. Mamma och pappa är lite långsamma ibland, men till sist insåg även de att jag behövde en ny stol  istället för bebisstolen som jag haft sedan jag var fyra månader. Jag har ju trots allt vuxit en del sedan dess...


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards