Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Gustav & Filippa - 25 juli 2008 20:08

Sommarvärmen verkar vara här för att stanna. Även i dag har det varit jättevarmt ute. Mamma och jag höll oss inne på förmiddagen, men efter lunch tog vi en promenad till gammelmormor. Där blev vi bjudna på fika och sedan fick jag härja runt i trädgården. Mamma krattade äpplen, som hon och jag sedan plockade upp, lade i en hink och slängde i komposten. Jag plockade också kottar som hade ramlat ner från gammelmormors stora tall. Gammelmormor tyckte att jag var jätteduktig och väldigt arbetsam av mig. Det tyckte mamma också, så nu hoppas hon att jag ska börja plocka upp alla leksaker som jag sprider vind för våg hemma. Men jag säger bara som pappa: "Orsa kompani lovar ingenting bestämt".


När vi skulle gå hem så gav jag gammelmormor en puss på kinden, men sedan var jag inte alls med på noterna. Jag ville stanna hos gammelmormor! Men mamma var envis av sig och satte mig i vagnen och började gå hemåt utan att bry sig om vad jag tyckte. Då blev jag jättearg och skrek som en stucken gris. Jag var fortfarande arg när jag kom hem och inte ens pappa kunde få mig på bättre humör, men efter att ha fått lite att dricka och sett en stund på Nalle Puh på DVD så var jag nöjd med livet igen och satte mig till bords med mina föräldrar för att äta räkgryta med ris till middag.


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards