Alla inlägg den 19 september 2008

Av Gustav & Filippa - 19 september 2008 23:49

Äntligen har mamma och pappa bestämt sig! Efter nästan tre veckor är det klart vad lillasyster ska heta. Filippa blir namnet! Det tog lite tid, men nu har de alltså grubblat färdigt. Hade syrran varit en kille hade hon fått heta Ludvig, men det här med tjejnamn var betydligt svårare, därav den långa betänketiden. Så nu kan jag börja kalla lillasyster vid namn. Hittills har jag istället sagt just "lillasyster" eller "bebisen" och "lilla vännen".


Efter att ha fattat detta viktiga beslut var mamma, pappa och lillasyster in till stan och beställde födelseannons för syrran. Jag var inte med, utan jag har istället umgåtts med mormor och morfar nästan hela dagen. Morfar och jag har bl a pysslat i gammelmormors trädgård. Vi har plockat äpplen, krattat löv och busat.


När jag kom hem i kväll så hade mamma och pappa köpt massor av nya kläder till mig och lillasyster. Till mig hade de bl a inhandlat ett par täckbyxor och en fleecejacka. Så nu kommer jag vara både varm och snygg i vinter!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards