Alla inlägg under september 2008

Av Gustav & Filippa - 17 september 2008 22:37

I dag har pappa och jag varit till Nickis Äventyrslek. Jonatan, Sebastian och Elsa var också där. Vi lekte och härjade för fullt. Nickis är alltid lika kul, men mamma och pappa tar med mig dit alldeles för sällan. När lekstunden var över åkte hela gänget till IKEA och åt lunch. Jag fick köttbullar med makaroner och sås. Köttbullarna var goda, men såsen var inget vidare. Efter maten fick vi glass. Den var god i alla fall!


När vi kom hem igen tyckte pappa att jag skulle sova, men det tyckte inte jag. Trots bristen på sömn har jag varit go och glad nästan hela dagen. De enda utbrotten som jag haft kom när vi var och handlade mat på Kvantum. Jag vill ju inte att mamma och pappa ska börja slappna av. Som en extra bonus fick jag den här gången hjälp av lillasyster. Hon skrek i höga skyn vid några tillfällen och mamma och pappa har helt plötsligt börjat förstå varför vissa drar sig för att att ta med sina barn till affären...


Annars är allt bra med lillasyster. Hon sov som en stock i natt. Efter att ha ätit runt midnatt vaknade hon inte förrän kl 08 i morse. Nytt rekord!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 16 september 2008 23:17

I dag har lillasyster och jag blivit vägda och mätta på BVC. Lillasyster väger numera 4220 gr och är 55,2 cm lång. Hennes huvudmått uppmättes till 38 cm. I jämförelse med mig står hon sig dock slätt! Jag väger rediga 15,2 kg och är 91 cm lång. Slå det om ni kan!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 15 september 2008 23:40

Vilken sömntuta till syster jag har! Hon sover hela förmiddagarna och större delen av eftermiddagarna. När det är kväll vaknar hon dock till liv och gör sig hörd. Det är sällan hon somnar innan midnatt. Som tur är så sover jag då som en stock, så mig stör hon inte, även om mamma och pappa skulle uppskatta lite avkoppling innan de går och lägger sig.


I dag har jag varit med mamma, pappa och lillasyster till en stor affär utanför stan och shoppat. Det blev kläder till alla, utom till mig. Jag fick dock en jättefin röd jacka igår, när vi var till H&M. Det är ju höst på riktigt nu och nya kläder behövs till hela familjen.


I kväll har lillasyster badat igen. Hon skrek som en stucken gris nästan hela tiden. Hon är nog t o m värre än jag när jag var liten - eller så är det helt enkelt så att mamma och pappa har förträngt hur det verkligen var...


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 13 september 2008 22:31

I morse inspekterade mamma och pappa mig. Tydligen blev jag godkänd, för jag hade inga blåmärken efter min lilla vurpa igår. Efter inspektionen traskade vi iväg till 4H-gården för att hälsa på djuren. Fast ska jag vara ärlig så var det bara mamma och pappa som traskade. Lillasyster och jag åkte nämligen vagn.


Väl där så ställde vi oss i en jättelång kö. Jag skulle nämligen få rida på en häst för första gången! Medan vi stod där så lunkade hästarna förbi och dessutom fick vi besök av Pippi Långstrump, som kom fram och hälsade på mig. Efter en stund var det äntligen min tur. Pappa satte på mig en hjälm och sedan bar det av! Det var jätteroligt och jag babblade på under hela ridturen. Alldeles för snart var den dock över och jag fick lämna över till nästa barn.


Efter ridturen tittade vi på de övriga djuren på gården. Jag fick bl a gå in i en hage och hälsa på getterna. Efter en stund var vi dock tvungna att gå hemåt. På vägen somnade jag i vagnen och när jag vaknade var jag inte glad. Resten av dagen kom därför att präglas av mina humörsvängningar. Mamma och pappa tycker tydligen att jag är en väldigt typisk 2-åring just nu. Ömsom regn, ömsom solsken - men i dag var det nog mest regn (och några rejäla åskmoln) dessvärre...


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 12 september 2008 22:59

I dag har Jonatan och Sebastian med föräldrar varit här och inspekterat lillasyster. Hon fick jättefina kläder av dem, en tunika med matchande byxor. Även jag fick presenter, närmare bestämt en pruttkudde och ett Barbapapapussel. Vilken tur att jag har så snälla kompisar! I gengäld bjöd jag på fika och sedan lekte vi. Till sist var dock Jonatan och Sebastian tvungna att gå hem. Då var mina föräldrar sugna på att gå ut en stund. Vi tog därför en promenad i det småkyliga vädret. Det var skönt att få röra på sig lite efter en hel dag inomhus. När vi kom hem igen råkade jag dock ut för en obehaglig incident. Efter ett litet utbrott ramlade jag i trappan när vi var på väg upp till vår lägenhet. Som tur var gick det dock ganska bra. Jag gjorde bara illa kinden och slutade ganska snart att grina. Vi får väl se om jag har några blåmärken i morgon efter min lilla vurpa.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 10 september 2008 23:24

Så var den här! Den stora "kvällskinkigheten"! Mamma och pappa har väntat på att lillasyster ska bli kinkig på kvällarna, ett fenomen som brukar drabba de flesta bebisar (inklusive mig själv när jag var liten). Nu behöver de inte vänta längre. Det enda som hjälper mot den stora kvällskinkigheten är att gå omkring med bebisen på armen. Då är allt frid och fröjd, men försöker man sätta sig blir det annat ljud i skällan.


Annars har lillasyster varit ovanligt vaken i dag. Själv flydde jag dock fältet med pappa under eftermiddagen. Vi var iväg och träffade mina kompisar Jonatan, Sebastian, Elsa och Alma. Det blev utelek för hela slanten. Vi fikade till och med ute!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 9 september 2008 22:34

Syrran växer och frodas! I dag var vi nämligen till BVC och visade upp henne för första gången. Hon väger numera 4020 gr och är 54,9 cm lång. Huvudomfånget uppmättes till 37,5 cm. Det går åt rätt håll med andra ord! Syrran skötte sig fint hos sköterskan, förutom att hon kissade ner skötbädden när mamma tog av henne blöjan. Men det är vi ganska vana vid, så det kom inte som någon överraskning. Hon är ju inte lika väluppfostrad som jag när jag var liten!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 8 september 2008 21:47

I dag har jag varit till gammelmormor och hälsat på igen. Jag, pappa och morfar pysslade i hennes trädgård medan mamma och lillasyster höll sig inomhus med gammelmormor. När vi var klara i trädgården fick vi kokt korv med bröd. Gott!


I kväll har lillasyster fått sitt första bad. Jag var naturligtvis med och hjälpte till. Hon verkade gilla att bada till en början, men när pappa började göra rent hennes navel ville hon inte vara med längre och skrek som en stucken gris. Ren och fin blev hon i alla fall!


Syrran har förresten varit ovanligt vaken i dag. Annars brukar hon mest sova hela tiden, särskilt under eftermiddagarna, men i dag tror jag att hon var vaken flera timmar i sträck. Undrens tid är inte förbi!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards