Alla inlägg under september 2008

Av Gustav & Filippa - 6 september 2008 23:54

I dag har lillasyster uppnått den aktningsvärda åldern av en vecka! Se så stor hon har blivit! Fast ska jag vara ärlig så tycker jag nog att hon ser likadan ut nu som för en vecka sedan...


Jag tycker förresten att det är på tiden att mamma och pappa bestämmer sig för vad lillasyster ska heta. Hon kan ju inte kallas lillasyster hur länge som helst! Om ni har några bra förslag så kan jag vidarebefordra dem till mamma och pappa. De verkar vara i behov av lite hjälp i denna angelägna fråga.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 5 september 2008 23:16

I dag har jag varit med mamma och pappa till gammelmormor och visat upp lillasyster. Både syrran och jag åkte vagn dit och på vägen tappade jag bort hajen Bruce, som jag skulle visa upp för gammelmormor. Som tur var så hade vi ju syrran att visa upp istället. Syrran sov dock mest hela tiden, och även jag gjorde så till en början. När jag vaknade upp fick jag fika och gammelmormor och jag pratade en del. Så småningom gick pappa och jag ut i trädgården och plockade äpplen och plommon, medan tjejerna satt kvar inomhus. Till sist var det dags att gå hem och vi tog samma väg som när vi gick dit i ett försök att lokalisera hajen Bruce. Han återfanns i affären där vi handlade innan vi gick till gammelmormor. Slutet gott, allting gott!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 4 september 2008 22:27

I dag har mamma och pappa varit med lillasyster på kontroll. Tyvärr fick inte syskon följa med, men tydligen så klarade syrran kontrollen galant. Hon fick bl a göra ett hörseltest och så klämde en läkare på henne. Dessutom blev hon vägd. Nu väger hon 3960 gr, d v s 10 gr mindre än när hon föddes, men det var fullt godkänt.


Medan mamma och pappa var borta var jag bl a med morfar till gammelmormor och hälsade på. Där pysslade vi en del i trädgården. När jag kom hem igen så fick jag en present av syrran, en cool haj, som jag genast döpte till Bruce efter hajen i filmen "Hitta Nemo". Lite senare fick jag ha syrran i mitt knä för första gången. Det var jättemysigt och jag tror att syrran tyckte detsamma.


I natt så sov förresten syrran i sin (min) spjälsäng för första gången. Rätt skönt faktiskt. Hon tar ju en del plats fast hon är så liten! 


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 3 september 2008 23:41

I dag har jag varit in till stan med mamma, pappa och lillasyster. Jag fick då inviga min ståbräda och lillasyster barnvagnen. Jag kände mig riktigt stor när jag for omkring på ståbrädan samtidigt som jag hade full koll på lillasyster. Hon verkade trivas i vagnen och protesterade bara när hon blev hungrig. Men ska jag vara ärlig så är hon inte så rolig som man kan tro. Hon bara sover och sover och sover... Ibland så får man inte se hennes ögon på flera timmar. Hon är en riktig sömntuta helt enkelt.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 2 september 2008 23:59

Jag tror att jag vet vad min syster kommer att bli när hon blir stor. Antingen så kommer hon att bli sångerska eftersom hon är så duktig på att skrika på nätterna. Eller så kommer hon att bli boxare. Om ni tittar på bilden ovan så ser ni att hon verkar redo att gå en fight vilken dag som helst...


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 1 september 2008 23:52

I natt så var lillasyster ganska kinkig, men det gjorde inte så mycket för då fick jag vara uppe och leka istället! Grannarna undrade nog vad vi pysslade med egentligen.


I dag har det dock varit andra bullar. Syrran har varit väldigt lugn och mest sovit. Jag har varit snäll och omtänksam mot henne och jag klappar henne gärna på huvudet när jag får tillfälle. Hon har också fått inviga min gamla spjälsäng, som hon verkar trivas i. Mamma och pappa tycker att jag är världens snällaste storebror och det stämmer så klart! Fast jag längtar tills hon blir lite roligare att umgås med. Nu ligger hon ju mest där och ser söt ut.


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards