Alla inlägg under juli 2015

Av Gustav & Filippa - 14 juli 2015 22:30

I dag letade pappa fram Filippas gamla cykel från garaget. Efter att han duschat av den så fick Alvin ta en första cykeltur. Det var med blandad framgång kan man väl säga. Han tyckte att det var kul, men det här med att trampa förstod han sig inte riktigt på. Det behövs nog en del träning innan han kommer på hur man gör!

Efter cykelturen tog vi oss ner på stan för att fika. Sedan blev det lek i stadsparken, innan vi for till IKEA för att äta middag. Efter maten fick vi stora barn vara i leklandet, medan mamma, pappa och lillbrorsan shoppade några småsaker.

Av Gustav & Filippa - 13 juli 2015 23:00

I dag började äntligen pappas semester! Nu är alltså hela familjen ledig ett tag framöver. Semestern började ganska lugnt för pappas del, men det behövde han nog. Vi andra har ju varit lediga flera veckor redan!

Av Gustav & Filippa - 12 juli 2015 22:32

Även i dag har Gustav haft besök av två klasskompisar. Killarna var bl a till lekparken, cyklade runt en del, spelade TV-spel hemma hos oss och käkade tårta hos en av de andra killarna. Filippa var då inte på topphumör. Alla hennes kompisar i kvarteret var nämligen borta, så hon hade ingen att leka med, vilket drog ner humöret rejält.

I kväll har hela familjen varit ute på en långpromenad. Eller ska man vara riktigt noga så var det mest mamma och pappa som promenerade. Vi stora barn cyklade och Alvin åkte vagn. När vi kom hem blev det jordgubbar med glass och chokladsås. Sedan var det dags att gå och lägga sig. Vi stora barn fick då inviga våra nya sänglampor, som pappa satt upp till oss i dag.

Av Gustav & Filippa - 11 juli 2015 23:46

Efter en lång sovmorgon gjorde vi en utflykt på eftermiddagen. Vi tog bilen till Gamla Uppsala. Där började vi med att fika i solskenet. Sedan tog vi en långpromenad runt högarna. Promenaden uppskattades dock inte riktigt av Alvin, så det slutade med att pappa fick bära honom. Sedan gick vi stora barn uppför högarna, och sprang ner, vilket slutade med en vurpa för Filippa.

Efter lite shopping på det stora köpcentrumet var det dags att åka hem och laga mat. Efter maten fick Gustav besök av två klasskompisar, som kom över och hade vattenkrig med Gustav. Killarna blev helt dyngsura och gick sedan in i värmen och spelade TV-spel istället. Först kl 22.45 bar det hemåt för dem, då i sällskap av en av killarnas pappa.

Av Gustav & Filippa - 8 juli 2015 23:00

Igår hände det roliga saker för Gustav, i dag var det Filippas tur. Efter maten åkte vi nämligen iväg för att köpa en ny cykel till henne. Det blev en svart Crescent (20 tum), som Filippa föll för direkt. Att det dessutom var ett bra pris på cykeln skadade inte heller. Väl hemma igen så ville Filippa såklart ut och inviga sin nya fina cykel!

Av Gustav & Filippa - 7 juli 2015 23:30

Efter en relativt lugn dag så hände det roliga saker för Gustav på eftermiddagen. När pappa kommit hem från jobbet åkte nämligen Gustav och mamma ner på stan för att gå på bio. Filmen de såg var Jurassic World, som Gustav längtat efter att få se. Självklart tyckte han att filmen var jättebra och sedan rabblade han dinosaurier så att mamma blev alldeles snurrig i huvudet. Ett restaurangbesök hanns också med innan det var dags att ta bussen hem för att kolla vad resten av familjen haft för sig hela kvällen.

Av Gustav & Filippa - 4 juli 2015 23:12

I dag har vi varit ute på äventyr. Vi gjorde en utflykt till Lövstabruk på eftermiddagen. Där tog vi först en promenad i det fina vädret och sedan åt vi glass på ett café. Besöket avslutades med lek på Barnens bruk, där det fanns massor av roligheter att ägna sig åt. På vägen hem stannade vi till vid en restaurang och åt pizza till middag. När vi kom hem var klockan nästan 20, så då blev det pyjamas och lördagsgodis för oss barn och lite svalkande isté för mamma och pappa.

Av Gustav & Filippa - 2 juli 2015 01:15

I går kväll tog pappa fram poolen åt oss barn och det var nog tur det för det har varit otroligt varmt i dag! Vi stora barn och två grannbarn badade för fullt på eftermiddagen. Alvin höll dock sig borta från poolen och blev både arg och ledsen om någon råkade stänka lite vatten på honom.

Efter en lång dag med bad och lek hade vi och grannbarnen pyjamasparty i kväll. Vi sjönk då ner i soffan alla fem, släckte alla lampor, satte på en bra Disney-film och käkade popcorn och nektariner. Det var en bra avslutning på dagen!