Alla inlägg under augusti 2015

Av Gustav & Filippa - 17 augusti 2015 22:26

I dag var Alvin tillbaka på dagis igen efter ett långt sommarlov! Han ville inte gå till dagis i morse, men när han väl var där gick det bra och han vinkade glatt hej då till pappa i fönstret, precis som han alltid brukar göra. Sedan åkte pappa till jobbet. Även hans sommarlov är ju slut nu.

När pappa kom och hämtade Alvin på eftermiddagen berättade Alvin att han hade haft jättekul på dagis. Lika kul tyckte dock inte pappa att det var när han såg två påsar med nerkissade kläder som Alvin hade producerat under dagen. Alvin som inte har haft en olycka på flera veckor!

Av Gustav & Filippa - 16 augusti 2015 21:57

Igår kväll var det livat här hemma! Vi hade gäster på besök och det var i princip full fart fram till kl 02 i natt, då de begav sig hemåt. Av den anledningen var vi ganska trötta i morse, särskilt pappa och Filippa. Efter en lång sovmorgon gick till sist även de upp. På eftermiddagen blev det en del lek för Gustav med några grannkillar, men ca kl 15.30 körde pappa ut Gustav och Filippa till morfar på landet. Där ska de sova över i natt. I morgon börjar nämligen pappa jobba igen efter semestern. Men eftersom skolan är stängd då så får Gustav och Filippa umgås med morfar istället.

Av Gustav & Filippa - 14 augusti 2015 23:57

I dag var mamma ledig från jobbet, så då passade vi på att ta en båtresa till Åland. Vi fick gå upp riktigt tidigt i morse, för redan kl 10 gick färjan från Grisslehamn. Sedan blev det en jättegod buffé till lunch, en del shopping och lite lek på båten. Vi barn köpte bl a godis och lego. Kl 16 var vi hemma igen och sedan blev det en ganska lugn kväll, även om mamma, pappa och Alvin var iväg och handlade lite.

Av Gustav & Filippa - 11 augusti 2015 22:33

Det tog några dagar, men nu är vi tillbaka i vardagen igen efter vår resa till Kreta. Mamma har till och med börjat att jobba igen - stackars henne! Vi andra som fortfarande är lediga passade på att åka ut och hälsa på morfar på landet i dag. Där blev sedan Gustav och Alvin kvar. De ska sova över hos morfar en natt eller två, så nu är Filippa ensam "herre" på täppan här hemma!

Av Gustav & Filippa - 9 augusti 2015 23:45

Nu är vi hemma igen efter att ha njutit av sol och bad under en vecka i Grekland! Vi tog flygplanet från Norrköping förra fredagen och bodde sedan på hotell i Rethymnon på Kreta. Där var det riktigt hett, temperaturen låg på drygt 30 grader, så vi spenderade större delen av tiden vid hotellpoolen, vilket passade oss barn perfekt. Vi badade nästan hela tiden, även Alvin, som under veckan gick från badkruka till ett riktigt vattendjur. Vi var också ner till stranden några gånger, men där var vågorna lite för höga för att falla oss barn i smaken. På kvällarna stannade vi antingen på hotellet eller gick längs strandpromenaden. Det blev mycket läsk, glass och tzatziki, och även en del Bamse! Vi kom hem igår morse, nöjda och glada efter en härlig vecka.