Alla inlägg den 20 maj 2007

Av Gustav & Filippa - 20 maj 2007 23:49

I dag har mamma och pappa fortsatt att pyssla i köket efter omtapetseringen. Fortfarande ser det ganska rörigt ut. Vi har dock också varit ute på en liten shoppingtur. Det blev en tur till Jysk för inköp av ny gardinstång. Sedan följde ett besök på IKEA. Som vanligt fick jag sitta i kundvagnen och spana (och dra i saker när mamma och pappa tittade bort).


För varje dag som går blir jag blir bättre och bättre på att kommunicera med mina kära föräldrar. Nu pekar jag på mamma och pappa om jag får frågan var de är någonstans (inte alltid ska dock erkännas, ibland pekar jag på lampan av gammal vana). Dessutom har jag lärt mig ett nytt ord. Tidigare har jag ju nöjt mig med att säga "dä", d v s där, när jag vill visa mamma och pappa någonting. Nu har jag dock också lärt mig att säga "Puu" när jag ser Nalle Puh. Mamma och pappa tycker att det låter jättegulligt och är grymt imponerade över min verbala förmåga. Det är med andra ord inte särskilt svårt att göra dem glada!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards