Alla inlägg under december 2007

Av Gustav & Filippa - 31 december 2007 20:30

Så var det dags för årets sista dag. Det har snöat en del i dag så nu är det alldeles vitt ute. Vi tog en promenad till gammelmorfars grav och tände några ljus på eftermiddagen. Jag somnade såklart! Väl hemma igen så kom morfar och hämtade mig. Jag var hos dem någon timme sådär tills mamma ringde och sa att maten var klar. Det bjöds på avocado, kräftstjärtar och granatäpple till förrätt. Varmrätten bestod av fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås och till efterrätt blev det en vitchokladmousse med citron/lime och jordgubbar. Sen har det smällt raketer här hela kvällen. Får se nu om jag kan somna.


Till sist vill jag önska alla mina läsare ett riktigt


Gott Nytt År!!!


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 30 december 2007 23:07

Så var det bara en dag kvar på detta år. Vi tog det ganska lugnt på förmiddagen. Pappa och jag byggde lite med klossarna jag fick av farfar i jul. Sedan efter lite mat och sömn åkte vi ned på stan för att handla lite. Vi hittade inte det vi sökte men däremot fick vi i oss lite kinamat. Sedan gick jag hela vägen till bilen. Pappa bar mig dock där det var lite för farligt för mig att gå själv. Väl hemma igen var jag så trött efter allt spatserande så jag var mogen att gå i säng rätt tidigt.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 27 december 2007 23:37

Så var det slut med julfirandet uppe hos farmor och farfar. Efter lunch satte vi oss i bilen för att åka hemåt. Efter ett litet stopp i Avesta och några timmar så var vi äntligen hemma. Jag gav en spontan applåd när bilen stannade på gården utanför vår port. Om det var för att slippa åka bil eller att jag var hemma håller jag hemligt.


Kl. 18.02 i kväll fyllde jag 1½ år. Så nu är jag ingen liten bebis längre, utan en stor!

/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 25 december 2007 22:09

Det kittlades skönt i magen när vi for nedför backen trots att backen varken var lång eller brant. Pappa satt bakom och stod för styrning och fasthållning. Vi åkte pulka på förmiddagen och det var jättekul. Det blev även lite rutschkaneåkning och gungning innan det var dags att gå in för lite mat och sömn. När jag vaknade var mina kusiner Amanda och Ellen här och hälsade på. Det blev en hel del bus och Ellen och jag byggde lite med mitt lego. Lite senare var det dags för ännu en julklappsutdelning. Denna gång fick jag vovve och en Nalle Puh-bok. Jag antar att det är slut med julklappar för denna gång men man kan ju alltid hoppas...


Jag höll mig vaken till kvart i nio innan John Blund slog till och det blev dags för mig att dra in årorna för denna gång.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 24 december 2007 22:50

En aktiveringskub, två pyjamaser, böcker, mysbyxor, duplo, pussel, badlakan m m var det jag fick i julklapp. Igår fick jag även en stor låda med träklossar att bygga med.


Dagen började sedvanligt med välling och blöjbyte. Vi åkte sedan till pappas kusin Erica som fyllde 18 år. Här träffade jag även mina tremänningar Nike, Cristopher och Jakob. Jag fick en traktor, mysdress och två böcker av tomten. Alla trodde att jag skulle bli rädd för honom men jag är väl ingen mes heller. Tvärtom, jag gav ifrån mig litet skratt istället. Sedan åkte vi hem till farmor och farfar för att titta på Kalle Anka, men det var inte så intressant för mig utan jag sprang mest omkring. Mest för att inte somna. Pappa tog dock och la mig i sängen och det tog inte lång stund innan jag somnade. När jag vaknade var det dags för lite mat. Jag fick gravad lax, stomp, skinka, prinskorv och älgköttbullar. Sedan var det dags för julklappsutdelning. Jag gav farmor och farfar en almanacka med bilder på mig och ett snyggt foto med mitt lilla fejs på. Mamma fick hand- och fotavgjutning och två sushiset medan pappa fick en kokbok och en skjorta med tillhörande slips. Efter allt detta och lite lek med mina nya saker var jag rätt trött och somnade ganska obehindrat.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 23 december 2007 11:49

Nu åker vi till tomtens land uppe i Mora!!!

Se upp för nu kommer vi!


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 22 december 2007 23:32

Jag fick en traktor, böcker, en häst, tågbana, ett halsband och en stol igår när morfar kom över med julklappar till mig. När jag såg traktorn utbrast jag: "Takto, takto" flera gånger. Det bjöds på lussebullar och pepparkakor.


Tidigare på dagen så var vi först och handlade lite "sista minuten-grejer" och vi var inte de enda att göra det. Sedan åkte vi till gammelmormor och hälsade på. Jag gav henne några julklappar som hon ska öppna på julafton.  Fick även här lite fika och frukt.


På kvällen gick jag självmant till sängen för att jag var trött och ville sova eftersom pappa slog in ännu fler julklappar och mamma plockade undan saker efter mig.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 21 december 2007 22:33

Pappa väckte mig ovanligt tidigt i morse. Redan tio över sju var jag tvungen att gå upp, precis när jag sov som skönast. Är det så här som det kommer att vara när jag börjar på dagis?? Jag skulle nämligen följa med mamma till hennes jobb där det var dags för avslutning. Mammas kollega Malin och hennes dotter Frida kom och hämtade oss strax efter halv åtta. Väl framme i skolan fanns det långa korridorer att löpträna i, både för mig och mamma. Sen bjöds det på kakor!!!! Vet inte om det var det som gjorde att jag blev så snäll att jag kramade Frida gång på gång.


När jag kom hem var Sebastian och Jonatan med föräldrar på besök. Vi lekte ett tag tills det var dags för dem att åka hem. Mamma, pappa och jag packade lite saker och åkte ned på stan för den sista shoppingen innan jul. Den här gången var det pappa som skulle få en julklapp. Men innan man shoppar måste man ha mat i sig, så vi gick och åt sushi. Jag fick chili sin carne men även lite kinamat, eller rättare sagt rätt mycket. Mamma tror att med alla kakor och mat jag ätit idag så har jag nog gått upp de 700 gram som jag tappat tidigare och lite till.


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards