Alla inlägg under oktober 2007

Av Gustav & Filippa - 31 oktober 2007 22:14

Det har varit kallt här idag. Imorse när vi vaknade var det frost överallt. Men mitt på dagen, när vi var nere på stan, var det faktiskt ganska skönt i solen. Vi var där och skulle försöka byta min regnjacka till en större storlek, men det fanns ingen.


Dagen började dock med att vi skulle till öppna förskolan, men den var stängd pga höstlovet. Så därför åkte vi ned till stan istället. Vi åt lunch på ett kafé och jag fick smaka lite tapenade, en olivröra. Blää!! Det var riktigt läskigt. Efter maten så gick vi sakteliga till bilen för pappa och jag skulle skjutsa mamma till landsarkivet. Därefter åkte pappa och jag till ett annat Lindex för att se om det gick och byta jackan där. Men icke, det fanns inte den storleken som jag behöver där heller.


På eftermiddagen så träffade jag Sebastian och Jonatan. Vi var till samma lekplats som förra onsdagen och det var lika kallt den här gången. Så vi gick hem till Magnus svägerska Ida och fikade. Här lekte vi kurragömma och busade vilt.


Väl hemma igen gav pappa mig gröt och sedan lekte vi. Vi byggde torn av klossar och lego och kastade bollar till varandra. Pappa läste även en bok för mig. Mamma kom hem vi sju och då var det nästan dags för mig att göra mig iordning för kvällen.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 30 oktober 2007 22:52

Då har man åter varit i den stora staden Stockholm. Mamma, pappa och jag tog tåget dit på förmiddagen. Vi skulle nämligen gå till Historiska museet, eftersom det ingår i mammas arbetsuppgifter den här veckan. Men innan museumbesök så måste man ju äta lite. Det var dock inte så lätt som man kanske kan tro. Restauranger fanns det, men inga platser. Till slut fick vi plats på en kinakrog där de hade sushi- och asiatisk buffé. Jag fick dock nöja mig med en burk med wok.


När vi kom till museet så gick vi direkt till den tillfälliga utställningen om Ötzi. Han var en stenåldersman som hittades i Alperna 1991. Han var helt genomfrusen, något som gjort att han är ganska välbevarad för att vara över 5000 år gammal. Efteråt gick vi till vikingautställningen där jag fick springa fritt och härja. Jag sprang runt och tjoade som bäst tills pappa visade mig en konstig häst. Bara en massa ben och ingen hud eller så. Jag blev ganska fascinerad men också lite rädd, så jag bad pappa ta upp mig.


Vi gick sedan en våning upp, men där var det bara en massa konstiga figurer som var från medeltiden och som funnits i medeltida kyrkor. Inte så roligt!


Sedan tog vi oss in mot centralare delar och närmare bestämt Åhléns. Vi fikade lite och jag fick en banan. Mamma köpte två ljusmanschetter och juliga muffinsformar.


Till sist tog vi tåget hem och jag charmade som vanligt alla runt omkring, utom han som satt bakom oss som bara läste sin tidning och var tråkig. Väl hemma i lägenheten så var det bara för mig att hoppa i pyjamasen och gå och lägga mig. Jag var rätt trött efter en händelserik dag.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 28 oktober 2007 23:15

Elin och hennes föräldrar har varit här och hälsat på idag. Min mamma och hennes mamma gick i samma föräldragrupp när vi var små. Elin och jag lekte och busade. Vi sprang efter varandra runt i lägenheten. Elins mamma hade en väldigt rolig mobil som jag och Elin bara fick lov att pilla på.


Annars har dagen gått i lugnets tecken. Jag vaknade ovanligt tidigt i morse, redan klockan kvart över sju. Men det berodde ju på att man skulle ställa tillbaka klockan en timme i natt.


Efter att Elin och hennes föräldrar hade gått så fick jag lite mat bestående av kyckling med kormasås och ris. Var inte så hungrig efter alla kex jag stoppat i mig vid fikat tidigare. Efter lite bad och välling somnade jag snabbt i soffan.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 27 oktober 2007 23:50

Vi har varit på IKEA idag och inhandlat diverse julpynt. Pappa tycker att det är lite väl tidigt och att snart kommer väl julhandeln igång strax efter midsommar. Men det blev i alla fall några silvriga kulor mm.


Pappa och jag satt och tittade på storslalom i morse. Det gick dock inte så bra för de svenska tjejerna. När det var klart så åkte vi först till gammelmorfars grav och fixade till lite. Därefter åkte vi till Babyland för att jag skulle få en fin Nalle Puh-badrock. Men de var slut så jag fick en ballong istället. Vet inte riktigt hur den ska kunna värma mig efter badet dock... Sedan åkte vi till Plantagen och köpte lite växter till vår kruka som vi ska ha på balkongen i vinter. Jag fick springa omkring därinne. De hade några roliga dörrar som åkte upp när man kom nära dem. En fin lykta inhandlades också, även den ska stå på balkongen.


Väl inne på IKEA så tog vi en fika. Mamma och pappa tog varsin god kaka och jag fick nöja mig med en vegetarisk risotto. Jag var inte på mitt bästa humör dock. Hade nämligen inte sovit något under dagen och klockan var nu ungefär fyra på eftermiddagen. Men efter fikat stoppades jag ned i vagnen och jag somnade på fem röda.


/Gustav genom  pappa

Av Gustav & Filippa - 26 oktober 2007 23:53

Efter en lugn dag så åkte pappa och jag ner på stan för att träffa mamma. Vi gick sedan och åt sushi.  Den här gången fick jag också smaka och jag fick även en egen tallrik med kyckling i jordnötssås och ris. Mamma och pappa tycker att jag har blivit väldigt ljudlig av mig. Jag pratar högt och blir arg om inte jag får som jag vill. Till efterrätt fick jag lite ananas.


Vi gick sedan till Åhléns där jag fick gå omkring för mig själv. Pappa och jag åkte rulltrappa och det var jättekul. Vi gick till några andra affärer innan vi åkte till ICA och handlade mat. När jag kom hem var jag så trött att jag nästan somnade. Men efter vällingen kom jag in i andra andningen och kröp inte till kojs förrän kl 21.15


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 25 oktober 2007 22:28

Det har dammsugits, putsats speglar och våttorkats golv idag. För det måste ju vara fint när vi skulle få  besök. Vi har nämligen haft två mäklare från Mäklarhuset här ikväll som tittat på vår lägenhet och berättat om sina tjänster. Jag var på ett riktigt charmhumör och busade med den ena av mäklarna. Kanske var det därför som de tyckte att lägenheten var jättefin. Mamma och pappa tyckte att allt lät bra så nu får vi se om det är Mäklarhuset som kommer att få sälja vår lägenhet i framtiden eller inte.


Annars har pappa och jag varit och köpt de där skruvarna som behövdes till garderobshandtagen. Så nu är de på plats också och renoveringen kan anses som avslutad. Pappa och jag har även lekt och busat en del och jag har varit på ett alldeles utmärkt humör. På kvällen så busade vi så mycket att jag ramlade och slog i läppen så att det började att blöda. Alla tänder är dock intakta. På tal om tänder så har mina första hörntänder tittat fram. En på var sida både uppe och nere.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 24 oktober 2007 23:33

Jonatan har varit sjuk i fem dagar därför var han inte på topp idag. Lite gnällig och så. Men på Sebastian var det full fart. Kanske lite för mycket fart för först så hällde han grus på mig så jag började grina sen så knuffade han mig lite lätt. Men jag började grina för säkerhetsskull. Men när vi skulle fika så satt vi bredvid varandra och matade varandra med smörgås och pepparkakor. Som ni förstår så har jag och pappa träffat Jonatan, Sebastian och Magnus idag. Vi var i en lekpark inte långt i från där vi bor. Det var dock kallt och jag frös en smula.


På eftermiddagen så gick pappa och jag först till Biltema för att köpa skruv, men de hade inte rätt sort så vi gick till Jula istället. Där fanns rätt sort  och pappa köpte en påse. Vi måste få upp handtagen på garderoberna nu. Det visade sig dock att två av dörrarna var tjockare än de andra så vi måste tillbaka till Jula imorgon för att inhandla mer skruv.


På bilden ser ni när jag försöker att äta själv. Om ni tycker jag är kladdig så skulle ni sett golvet.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 23 oktober 2007 23:54

Idag är det 1 år sedan jag startade den här bloggen och mycket har hänt sedan dess. Vem kommer inte ihåg den gången jag höll Emilia i handen offentligt. Det var den 24 oktober förra året. Eller den första smakportionen av palsternacks- och potatispuré den 4 november. Tiden går och jag blir större och större.


Har annars varit hos mormor och morfar idag också. Morfar kan inte få nog av mig och mina upptåg. När mamma kom hem så tog vi en promenad till affären för att köpa handtag till våra garderobsdörrar och lite mat till mig.

När vi kom hem visade det sig att skruvarna till handtagen var alldeles för korta så det måste pappa och jag inhandla imorgon.


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards