Alla inlägg under februari 2008

Av Gustav & Filippa - 29 februari 2008 23:03

I natt var ingen bra natt. Jag hostade så att jag kräktes lite grann, efter det tog det ganska lång tid innan jag somnade igen. Inte undra på att man har varit trött i dag. Så trött att jag till och med sov när pappa kom och hämtade mig på dagis på eftermiddagen. När mamma kom hem så gick vi till vår lokala pizzeria och åt middag. Sen gick jag och pappa hela vägen hem och stannade till vid några vattenpölar som jag stampade i. Mamma gick före för att hon frös. Väl hemma så var det bara att stoppa mig i säng.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 28 februari 2008 20:19

När vi var på KappAhl i kväll mötte vi en bebis som skrek väldigt högt. Jag tittade på henne, sen tittade jag på mamma, sträckte upp armarna och sa: "Kom!". Jag ville upp till mammas famn i skydd mot den skrikande bebisen. Tuff? Nja, inte enligt pappa i alla fall! 


På dagis har det varit bra idag med. Ätit köttbullar med sås, potatis och lingon. Det där med potatis är inget för mig, tacka vet jag ris och pommes frites!!!


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 25 februari 2008 22:22

Så blev det vardag igen efter ett långt sportlov. Jag var alltså tillbaka till dagis och där var det precis som vanligt. Man kunde knappt tro att jag varit borta. Så kändes det även för mig som har varit jätteglad och inte grinat en enda gång. Ätit mycket och sovit länge har jag också gjort. Så nu är allt som vanligt igen. Pappa kom och hämtade mig på eftermiddagen och vi tog en lång promenad i vårsolen. Vi stannade till i en gångtunnel där det var en massa kludd på väggarna och jag hittade bokstäverna "A", "B", "S", "U", "K" m fl. Sedan efter ett besök på apoteket så gick vi hem medan jag smaskade i mig en banan.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 24 februari 2008 19:37

Så har ännu en helg gått. Idag har jag varit mycket gladare än de senaste dagarna. Kanske beroende på att min förkylning är på väg att ebba ut. Mitt heta temperament kvarstår dock. Jag har mycket känslor i min lilla kropp och ibland svämmar det över och då är jag tydligen inte så lätt att ha och göra med. Ryktet säger att min kära pappa hade varenda trotsålder som finns, så mamma antar att det är honom jag brås på. (Undrar förresten vad pappa kommer att säga när han får reda på att jag har skvallrat om det för er...)


Dagens höjdpunkt var nog faktiskt middagen. Mamma hade slängt ihop en kasslergratäng med ris och banan. Mums säger jag bara! Det var verkligen en middag helt i min smak. Det får mamma gärna laga fler gånger!


I morgon är det dags för dagis igen. Det var länge sedan jag var där nu, så hoppas att de känner igen mig och att jag känner igen dem. Håll tummarna!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 23 februari 2008 22:28

Denna dag blev inte så mycket bättre än gårdagen. Mitt humör har minst sagt varit uselt. Jag sov till att börja med otroligt dåligt i natt. Låg och vred och vände på mig och emellanåt grinade jag. Vaknade dessutom rekordtidigt - sååå trött och grinig. Ett tag misstänkte mina föräldrar öroninflammation, men symptomen stämmer tydligen inte riktigt med mitt beteende. Däckade igen ca kl 10 och när jag vaknade var jag på ett något bättre humör, men vid minsta motgång så ställer jag till en scen och skriker och fäktar med mina små armar. Mamma och pappa börjar nästan tro att jag är på väg in i tvåårstrotsen...


På eftermiddagen tog vi en riktig långpromenad och passade på att besöka några affärer. När vi kom hem igen spelade jag upp några scener som mamma tycker att jag minst borde få en Oscar för. Till sist var det dags för middag bestående av fläskfilé med klyftpotatis och morötter. Inget i min smak direkt. Fick i mig några fläskfilébitar, men potatisen och morötterna spottade jag ut. Däremot älskar jag mjölk och skulle kunna dricka det jämt om jag fick! När jag inte får mer mjölk blir jag jättearg och skriker så att hela huset hör. Stackars våra grannar! De undrar nog vad som har tagit åt mig...


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 22 februari 2008 21:13

Sportlovets sista dag. När jag vaknade i morse var jag på riktigt dåligt humör och grinade och grinade... Mamma förstod inte alls vad som var fel. Jag ville inte ens ha nappflaskan, utan tog emot den först efter viss övertalning från mammas sida.


Det dåliga humöret höll dessvärre i sig större delen av dagen. Lite glad var jag dock när mamma tog med mig till en lekpark, där jag fick gunga, klättra och åka rutschkana. När vi kom hem igen var det dags för lunch och sedan sov jag i nästan två timmar. När jag vaknade var pappa hemma, men inte blev jag gladare för det. Ibland har man helt enkelt dagar då inget är kul. Förhoppningsvis vaknar jag på bättre humör i morgon!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 20 februari 2008 22:38

Ännu en relativt lugn dag går mot sitt slut. Min förkylning vill inte ge med sig och jag hostar och snorar fortfarande, men busa med mamma kan jag göra ändå! I kväll har jag varit hos mormor och morfar medan mamma och pappa åkte iväg för att handla bl a nässpray och mat. Jag äter tydligen mina kära föräldrar ur huset... När jag kom hem igen åkte pyjamasen på, välling serverades och så fick jag prata med gammelmormor i telefonen.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 19 februari 2008 23:17

Dagen började lugnt. Mamma och jag gick upp ca kl 08.15 Då hade jag dock varit vaken en stund. Efter att ha svept en flaska välling blev det mest lek. Jag fick också prata med pappa i telefonen. Han hade tydligen lyckats smita iväg till jobbet i morse utan att väcka mig, vilket uppskattades av mamma.


På eftermiddagen tog mamma och jag bussen ner på stan. Busschauffören var en galen typ som fick utbrott och kallade en tjej för "dumma kossa" och andra otrevliga saker. Mamma hade velat censurera honom så att jag sluppit höra eländet. Väl på stan gick vi till statsbiblioteket där jag fick botanisera bland MASSOR av barnböcker. Tyvärr råkade jag ut för en smärre olycka på biblioteket. Jag gick rakt in i en vass bordskant och fick ett litet jack i pannan. Mamma var dock snabbt på plats för att trösta mig. Tydligen var det inte första gången som denna bordskant åsamkat skada, men det hjälpte ju inte mig...


Efter besöket på biblioteket somnade jag sött i vagnen. När jag vaknade upp igen satt mamma och pappa på ett café och mumsade i sig sallad. Pappa hade alltså dykt upp medan jag sov. Jag välkomnade honom genom att visa upp mitt allra grinigaste humör. Jag kan ju vara ganska sur ibland när jag vaknar upp efter en tupplur. Men som tur var vände det ganska snart. Efter regn kommer solsken!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards