Alla inlägg under maj 2008

Av Gustav & Filippa - 31 maj 2008 22:37

I alla fall känns det så. 27 grader varmt har det varit idag och inte ett moln på himmelen. Vi var lite trötta imorse. Jag vaknade först klockan 6.15 för att  efter ett blöjbyte somna om och inte vakna förrän klockan blivit halv elva. En riktig sömntuta med andra ord. På eftermiddagen var det dags för kalas. Det var Elsa som fyllde år och hade kalas för oss. Alla var där i värmen och hade det gott. När vi kom hem satte pappa igång grillen och det blev korv till mig och fläskfilé till mamma och pappa.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 30 maj 2008 23:50

Mamma har varit på fest med jobbet i kväll. Det betyder att pappa och jag har varit ensamma hemma. Pappa bjöd mig på korv och pommes frites, jag åt dock bara korven. Innan dess gick vi till Gränby för att köpa lite presentpapper. Pappa hämtade mig från dagis med vagnen och vi gick dit direkt i värmen. Det är nog värmerekord nu. Lite för varmt om man frågar mig. Efter maten lekte pappa och jag, först med lego och sedan med tågbanan. Men när det var dags att plocka i hop så sa pappa att jag skulle hjälpa till men jag gick bara och sa "Pappa, upp!". Jag menade att pappa gott kunde plocka i hop leksakerna eftersom han också lekt med dem. När kvällen närmade sig sitt slut fick jag välling och till slut somnade jag i sängen för att en timme senare vakna helt genomsvettig. Pappa tog då upp mig och lade mig i soffan där jag somnade ganska snart igen.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 27 maj 2008 21:38

Jag sov fortfarande när pappa kom för att hämta mig. Det kan ha och göra med att jag inte riktigt ville sova i går kväll och det i sin tur kan ha och göra med att pappa glömde Bä på dagis. Ni som inte vet så är Bä mitt får som jag har med mig. Till slut vaknade jag och vi gick för att handla lite mat. Jag hade dock ingen större lust att gå in i affären utan pappa fick bära mig. Men när jag kom hem så var mamma redan där. Jippieee! Sedan bjöds det på korv, räkor och kräftstjärtar på balkongen.


På dagis tycker de att det ska bli tråkig att jag slutar. De tycker att jag är så duktig. De skulle bara veta hur jag är hemma (pappas inlägg ;-) ).


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 26 maj 2008 23:24

När fröken visade upp bokstaven "Ö" så sa jag "öö" innan någon annan hann reagera. Hon blev väldigt imponerad. Men man är ju inte klassens ljus för inget, heller.


Jag var alltså tillbaka på dagis efter en veckas uppehåll. Det var sig likt och det tog inte lång stund innan jag var uppe i varv. Pappa hämtade mig som vanligt på eftermiddagen och vi gick hem och lekte. Jag ville dock inte leka i sandlådan utan ville upp i lägenheten istället. Här fick jag lite stomp och mjölk innan det var dags för pappa att börja med maten. Jag har pratat med både farmor och farfar i telefonen. Det ska bli kul att träffa dem igen nu till midsommar.


/Gustav genom pappa

Av Gustav & Filippa - 25 maj 2008 23:01

I morse blev mamma väckt med frukost på sängen av pappa och mig. Vi hade bakat "stomp" och köpt present till henne bestående av champagneté och godis. Det är ju faktiskt Mors dag i dag och då är det läge att vara lite extra snäll. Mamma såg glad men trött ut. Själv tyckte jag att det var roligast att få äta frukost i sängen. Innan vi var klara var det smulor överallt!


Annars har det varit en ganska lugn söndag. Mamma har mest jobbat, så pappa och jag har passat på och varit ute i det fina vädret för att ge mamma lite arbetsro. Hon har tydligen en massa elever som ska ha något som heter betyg. Jag förstår inte riktigt vad det är, men det verkar viktigt i alla fall. Fast inte viktigare än jag såklart!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 24 maj 2008 22:57

Äntligen lördag! Jag skulle egentligen ha gått på födelsedagskalas i dag, men det blev inställt p g a vattkoppor. Istället var jag iväg med mamma och pappa och shoppade. Jag fick lite nya kläder till sommaren. Värmen borde ju komma snart och då gäller det att vara redo. När vi kom hem var det dags för middag. Det var dock pappa som stod för matlagningen, så då retades jag lite med honom genom att rata maten. Fläskkotlett och potatisgratäng är inget för en sann gourmet som jag. Tacka vet jag burkmat!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 23 maj 2008 21:07

Vilken konstig vecka det här har varit! Jag har inte varit på dagis och jag har knappt sett skymten av mamma och pappa! Istället har jag mest varit hos mormor och morfar och härjat. Min ögoninfektion satte stopp för dagis i början av veckan och när jag väl blev frisk så passade dagis på att ha stängt. Men det har inte gått någon nöd på mig. Jag har busat med mormor hela dagarna och vi har varit ute och gått med vovven. Jag har läst mina Barbapappaböcker och så har jag fått älgkött och andra godsaker till middag.


Mamma och pappa har som sagt inte sett så mycket av mig de här dagarna, men de tycker att mitt tal har utvecklats jättemycket. Jag spottar ur mig treordsmeningar hela tiden och det kommer ständigt nya ord som mamma och pappa inte visste att jag kunde. Dessutom kan jag nu säga mammas och pappas förnamn när någon frågar vad de heter. Jag har också så smått börjat att sjunga Bä bä vita lamm för dem. De tycker att det låter jättegulligt när jag sjunger orden "ja ja kära barn". Då smälter både mamma och pappa!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 19 maj 2008 23:04

I morse blev det inget dagis för mig. Istället fick jag umgås på tu man hand med farmor och farfar medan mina kära föräldrar var på jobbet. Vi hade det mysigt och det kändes tomt när farmor och farfar vinkade adjö på eftermiddagen för att börja den långa resan hemåt.


Mina trogna läsare vet att jag har fått en ögoninfektion, så det blir inget dagis för mig i morgon heller. Istället ska jag få vara hemma hos mormor och morfar och busa. Jag ska också sova över där i natt för att slippa bli väckt redan kl 06 i morgon. Det är ju onödigt att gå upp så tidigt när man inte behöver!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards