Alla inlägg under januari 2007

Av Gustav & Filippa - 31 januari 2007 23:11

I dag var mamma och jag hem till mormor och åt lunch. För en gångs skull bjöds jag på hemlagad mat. Mamma och pappa är ju ganska lata av sig och köper alltid burkmat till mig. Maten bestod av torsk, potatis, broccoli och blomkål, som mormor hade mosat. Det såg otroligt mumsigt ut och allt serverades på en jättefin tallrik som mamma hade när hon var liten. Jag var dock ganska trött när vi skulle äta och maten smakade inte som den brukar, så jag kinkade och vägrade att äta. Mamma tycker att jag var oartig, men hon känner flera andra mammor vars barn inte heller gillar hemlagad mat, så det är tydligen ett ganska vanligt fenomen.Lite senare träffade mamma och jag Elin och hennes mamma. Vi gick ner på stan och satte oss på ett café. Elin är jätteduktig på att dra sin mamma i håret. Jag känner mig som en amatör i jämförelse och måste nog lägga mig i hår(d)träning snarast!I kväll har jag varit med mamma och pappa till Gränby centrum. Vi var där ganska länge och hade av naturliga skäl inte alls bråttom hem till baracken./Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 30 januari 2007 23:52

I morse gick mamma och jag upp ovanligt tidigt. Vi skulle nämligen iväg till BVC för att väga och mäta mig. Det var ett tag sedan vi var där så jag var tvungen att skrika lite när BVC-tanten sa hej till mig. Att ligga på vågen var inte heller särskilt kul, så då skrek jag lite till. Jag har växt en hel del sedan sist. Jag väger numera 9100 gr och är 72 cm lång. Huvudomfånget är 46,5 cm.Klockan 12 hade mamma och jag bestämt träff med Emilia och hennes mamma. Vi gick till Gränby centrum och åt lunch. Emilia och jag flirtade en del med varandra och jag tror att jag lyckades charma henne ordentligt. Våra mammor tycker att vi ska gifta oss när vi blir stora. För att smöra in mig lite extra hos Emilia lät jag henne vinna när vi hade dragkamp om en leksak. Efter lunchen gick vi i affärer, men det var så tråkigt att jag somnade i vagnen.I kväll har jag varit ute och flängt med mamma och pappa. Stamrenoveringen börjar ju närma sig sitt slut, så vi var runt till olika affärer och tittade på krokar och annat till badrummet. När vi var på IKEA fick jag sitta i kundvagnen och spana. Kul! Mamma och pappa passade på att ta en fika på IKEA och då tjatade de om den där lampan igen. Jag var lite snäll mot dem och tittade faktiskt på lampan i någon hundradels sekund när de tjatade som mest. Ni skulle ha sett hur glada de blev!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 28 januari 2007 22:20

Nu är jag hemma i baracken igen efter vistelsen hos mormor och morfar. Jag har haft det jättebra och de tycker att jag har varit så snäll! Lekte titt-ut med mormor och morfar när mamma ringde i går kväll, så både hon och pappa fick höra mig gapskratta i telefonen. Sov sedan som en stock i natt.Mamma och pappa har tydligen haft det jättebra på herrgården. Rummet var fint (men kallt!) och maten var god. Dessutom var omgivningarna väldigt mysiga, så det blev några promenader för mamma och pappa i kylan. Men de saknade mig väldigt mycket så de är trots allt glada över att vara tillbaka i baracken igen./Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 27 januari 2007 13:07

I dag så fyller jag sju månader! På bilderna ovan kan ni se hur stor jag har blivit! Jag gillar att sitta och leka med mina leksaker, men till sist brukar jag bli trött i ryggen och då kommer mamma och pappa och räddar mig. En annan sak som är kul är att ligga och tugga på mina tår. Är man hungrig så är man!Snart ska jag hem till mormor och morfar. Jag ska vara där hela dagen och jag ska också sova över där i natt. Mormor och morfar har köpt hem massor av god mat till mig och de tycker att det ska bli jättekul att få rå om mig i ett helt dygn. Mamma och pappa ska nämligen åka iväg och bo på en herrgård och då får inte jag följa med. Lite orättvist, men det ska bli kul att få mysa med mormor och morfar på egen hand!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 26 januari 2007 23:09

I dag flydde mamma och jag baracken och tog bussen ner på stan. Där träffade vi pappa och gick till Svavagallerian och åt middag. Mamma och pappa åt sallad medan jag fick en flaska ersättning. Finns inget som slår det, inte ens kyckling- och pastapuré, som annars är en personlig favorit hos mig.Efter maten gick vi i affärer. Det var mycket rea i butikerna, men mamma och pappa köpte inte en enda pryl till lilla mig. Upprörande! När vi var klara på stan åkte vi till Gränby centrum. Där bunkrade mamma och pappa upp med massor av mat till mig, så nu är de förlåtna. Fick dessutom två nya nappar, en röd och en lila. Mamma tycker att jag behöver lite färg till alla bruna, svarta och vita kläder som jag har. Pappa tyckte först att napparna var lite tjejiga, men godkände dem till slut. Det är fint med glada färger!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 23 januari 2007 23:17

I morse väckte mamma mig ovanligt tidigt. Vi skulle nämligen åka till Knivsta och hälsa på en jobbarkompis till mamma. Morfar var snäll och skjutsade oss dit. Där fick jag träffa fyra andra barn, varav två var i min ålder. Fick låna några leksaker som jag satt på en madrass på golvet och roade mig med. Ramlade bakåt vid ett tillfälle när mamma tittade bort, men landade mjukt, även om jag var tvungen att fälla några tårar för säkerhets skull.Tog tåget hem på eftermiddagen. Gick sedan en stund på stan med mamma innan det var dags att åka hem till baracken.I kväll har mamma och pappa vid ett otal tillfällen frågat mig "Var är lampan?". Tycker att det är lite konstigt att vuxna människor tappar bort lampan hela tiden. Den får de väl hålla reda på själva!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 22 januari 2007 21:48

Så var det dags för en ny vecka igen. Det har snöat i helgen, så nu är marken vit och det är riktigt kallt ute. Lite för kallt faktiskt.I dag har mamma och jag varit över en sväng till mormor och morfar. Där fick både hon och jag smaka på lite torsk och potatis. Mums! Var sedan hem en sväng till baracken och fick ännu mer mat. I kväll har jag varit med mamma och pappa och tittat på tapeter. De är nämligen lite sugna på att fixa till en snygg fondvägg i köket. Efter det for vi och handlade mat. Fick då sitta i kundvagnens barnsits igen. Det är verkligen superkul!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 20 januari 2007 22:31

Så var det äntligen lördag igen! I morse tog jag det lugnt med mamma och pappa. Vi är nämligen sömntutor alla tre och gillar att ligga och mysa ihop på helgerna.På eftermiddagen var mamma och pappa på två husvisningar. De trodde dock att det skulle vara tråkigt för mig, så då fick jag vara hemma hos mormor och morfar och busa istället. Det var mycket roligare där än att titta på några trista hus!Kvällen har varit lugn. Jag har fått ett bad och så har jag lekt lite med mamma och pappa./Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards