Alla inlägg under augusti 2008

Av Gustav & Filippa - 31 augusti 2008 23:48

Som vi har väntat, mamma, pappa och jag! Vi hade nästan gett upp hoppet om att bebisen någonsin skulle komma ut, men nu är hon äntligen här! Det blev en lillasyster. Hon föddes lördagen den 30 augusti kl 04.48 Hon var 52 cm lång och vägde 3970 gr. Enligt mamma och pappa är hon väldigt lik mig när jag var liten, men aningen mörkare.


Medan mamma och pappa var med lillasyster på sjukhuset så har jag blivit ompysslad av mormor och morfar. I kväll fick jag äntligen träffa lillasyster för första gången. Jag tog det hela väldigt naturligt och blev mest glad över att det låg en bebis i soffan när jag kom hem. Vi kommer nog att ha mycket roligt ihop när hon har vuxit till sig lite. Jag ska lära henne alla busigheter som jag kan!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 29 augusti 2008 21:46

I dag har vi haft en ganska tråkig dag här hemma. Vädret har varit dåligt och mamma har mest gått omkring och gnällt över saker och ting. Som tur är så behärskar jag numera DVD:n, så när det blev alltför tråkigt gick jag helt sonika och stoppade in en av mina Pippi-filmer i DVD:n och satte igång den. Sedan låg jag i soffan och myste för mig själv medan pappa fixade hemlagad pizza till middag. Efter maten så kände vi alla tre att vi ville ut en sväng, så då tog vi oss till Gränby centrum. Om jag uppförde mig exemplariskt på stan igår så var det tvärtom nu. Jag var mer vild än tam och så fort jag fick chansen sprang jag iväg. Då måste ju pappa jaga mig, vilket jag tycker är jättekul. Vi tittade på höstkläder till mig, men det fanns inte något som föll oss i smaken så vi fick åka hem tomhänta. När det var dags att sova så hade jag förmånen att bli nattad av både mamma och pappa. Vi låg och läste en varsin Bamse-tidning och sedan sjöng vi mina favoritsånger. Jättemysigt!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 28 augusti 2008 22:40

I dag så fick jag pannkakor till lunch! Jag pratade nämligen om pannkakor i morse och eftersom jag har en så snäll pappa, som dessutom är kock, så slängde han ihop några pannkakor till mig när det var dags för lunch. Mamma och pappa fick några de också.


På eftermiddagen var vi in till stan alla tre. Jag sprang fritt nästan hela tiden och mamma och pappa tyckte att jag skötte mig snudd på exemplariskt. Det enda problemet var att jag inte alltid tittade framåt när jag gick, så vid några tillfällen var jag nära att krocka med andra fotgängare. Dessutom lyckade jag gå in i en barnvagn. På slutet ville jag dock bli buren, men pappa orkade inte släpa runt på mig hur länge som helst så då hamnade jag i sulkyn.


Kl 17 var vi hemma igen. Då hade jag en middag som stod och väntade hemma hos mormor och morfar. De skulle nämligen äta makaroner och hade frågat om jag ville komma över och äta middag med dem. Jag gillar makaroner jättemycket, men får aldrig det hemma eftersom mamma inte tycker om makaroner. Självklart tackade jag ja till deras generösa erbjudande. Pannkakor och makaroner, allt på samma dag, kan det bli bättre?


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 27 augusti 2008 21:22

I morse så hamnade jag i ett litet dilemma. Jag skulle hämta min ballong som hamnat under spjälsängen. Problemet var bara att det gick bra att ta sig dit, men sedan kom jag inte därifrån och började att grina. Som tur var kom pappa snart till min undsättning och gav mig instruktioner om hur jag skulle göra för att ta mig ut i friheten igen.


Efter lunch gick pappa och jag till en lekpark, där jag fick göra av med lite energi. Jag fick bl a sitta i en gunga, som dock mer såg ut som en studsmatta än en gunga. Kul var det i alla fall! När vi kom hem var jag jättetrött, men jag lyckades tack vare min aptit hålla mig vaken under middagen. När vi hade ätit färdigt tog vi en promenad för att titta på de dagis som finns i närheten av där vi bor. Jag kommer förmodligen att få börja på dagis igen i januari. Mamma och pappa tror nämligen att det skulle vara roligt för mig. Men vi får väl se hur det utvecklar sig. Det är ju några månader dit. Jag såg dock inte så mycket av dessa dagis eftersom jag efter en ansträngande dag somnade i vagnen.


Väl hemma igen så skulle jag egentligen ha fått ett bad, men vi hoppade över det eftersom jag var så trött och istället fick jag mysa i soffan med en flaska välling och min favorit Nalle Puh på DVD. När det var dags för mamma att natta mig så valde jag i kväll att få höra Trygg Hansas säkerhetsråd för barn. Spännande värre tyckte jag, medan mamma verkade lite mer tveksam. Men det är ju jag som bestämmer vad som ska läsas när det är dags för nattning. Sedan sjöng mamma och jag barnvisor tills jag somnade sött.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 26 augusti 2008 23:45

På sistone har jag fått börja bestämma mer över mig själv än tidigare. Det är jätteskönt att äntligen ha lite inflytande! I kväll frågade t ex mamma om jag ville följa med henne och pappa och handla eller om jag ville träffa mormor och morfar. Ni kan säkert gissa vad svaret blev! Vid andra tillfällen brukar mina föräldrar fråga mig vilken pyjamas jag vill ha på mig, om jag vill dricka vatten eller mjölk till maten, vilken bok jag vill läsa när det är dags för nattning osv. Men allt är inte guld och gröna skogar. Jag får fortfarande inte slåss och ibland byter de blöja på mig fastän jag säger nej. Så helt demokratiskt är det inte här hemma ännu, men jag jobbar på det!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 25 augusti 2008 21:00

I morse sov jag lite längre igen, vilket mamma och pappa uppskattade. På eftermiddagen följde pappa och jag med mamma på kontroll på mvc. Sedan var mamma och jag ute på vår gård och lekte medan pappa fixade lite middag. Stekt kyckling med risotto blev det i dag. Efter middagen tog vi det lugnt ett tag. I kväll har vi varit på en lägenhetsvisning. Det var full fart på mig, men så fort mäklaren kom i närheten så tog jag skydd bakom mina föräldrar och blev plötsligt jätteblyg. När vi promenerade hem så fastnade jag vid världens största vattenpöl och pappa fick bära mig därifrån under högljudda protester. Som kompensation för att jag inte fick bada i vattenpölen så fick jag ett dopp i badbaljan när jag kom hem istället.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 24 augusti 2008 23:07

I morse vaknade jag redan strax efter kl 07, vilket mina kära föräldrar inte riktigt uppskattade. Det tog ett bra tag innan jag lyckades få upp dem ur sängen, men jag lät mig underhållas av barnprogram på TV så länge. Runt lunch gick pappa och jag ner på stan för att shoppa lite. Pappa trodde då att jag skulle somna i vagnen, men jag höll mig vaken och satt och kommenterade bilarnas färger istället. Jag är en riktig klippa på färger enligt pappa och det är sällan som jag säger fel.


När vi kom hem igen däckade jag dock på soffan. Efter att ha sovit en stund blev jag dessvärre väckt av mamma och pappa eftersom det var tid för middag. Då blev jag INTE glad och mamma och pappa hann äta upp sin mat innan jag ens ville titta åt min. Efter middagen blev jag lämnad hos mormor och morfar. Mamma och pappa skulle nämligen gå på bio och se filmen "Arn - Riket vid vägens slut", som precis haft premiär. Filmen var tydligen sådär, så jag missade ingenting utan fick ha kul med mormor och morfar istället.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 23 augusti 2008 21:32

Även lördagen blev ganska lugn. Innan lunch gick pappa och jag ut en sväng och lekte. Vi passade också på att gå till affären för att köpa batterier till mitt djungeltåg. Efter lunch så tog jag en lång tupplur. Jag vaknade ju ovanligt tidigt i morse för att vara mig. Efter tuppluren så var jag hem till mormor och morfar medan mamma och pappa åkte till bl a IKEA för att göra några inköp. När jag kom hem från mormor och morfar var jag på ett glatt humör och efter lite lek och en flaska välling var jag redo för sängen.


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards