Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Gustav & Filippa - 10 augusti 2008 22:21

I dag har jag, mamma och pappa träffat mina kompisar Jonatan och Sebastian och deras mamma och pappa. Vi började med en liten utflykt till Ulva kvarn. Där fick jag en rejäl lunch bestående av farmarbiff med kokt potatis och massor av sås. Det var jättemumsigt. Efter att ha varit in i några affärer åkte vi till Jonatans och Sebastians sommarstuga. Jag blev jätteledsen när vi skiljdes åt vid Ulva kvarn. Jag trodde ju inte att jag skulle få träffa dem mera, men där hade jag fel. I sommarstugan tog vi en fika och sedan provkörde jag killarnas olika bilar. Till sist gick vi ner till vattnet. Då ville Jonatan och Sebastian bada, trots att det var mulet på himlen. När jag såg dem klä av sig alla kläder och hoppa i vattnet så sa jag till pappa att jag också ville vara "naken fis". Pappa trodde knappt på mig, men till sist gav han med sig och alla mina kläder åkte av. Vattnet var dock kallt och först ångrade jag mig och ville upp igen. Men när jag såg hur kul Jonatan och Sebastian hade det så ville jag faktiskt bada trots allt. Till sist, efter lite hjälp från pappa, nådde vattnet mig ända till "rumphöjd" och jag kunde börja plaska ordentligt. Pappas byxor blev jätteblöta, men han får skylla sig själv eftersom han behöll kläderna på!


Efter badet, som jag motvilligt avslutade efter påtryckningar från mamma och pappa, så var det dags att styra kosan hemåt. Jag somnade nästan direkt i bilen och när jag vaknade upp så skulle vi handla. Handlingen gick ganska snabbt, så snart kunde vi åka hem. När det var dags för middag så ville jag inte ha någon mat. Jag åt bara en tugga, sedan var magen full. Efter maten var det dags att bada igen. Den här gången i badbaljan. Det var inte riktigt lika kul som att bada med Jonatan och Sebastian, men bättre än ingenting.


Till sist så kan jag lugna mina nära och kära med att mina korkskruvar fortfarande sitter kvar på huvudet! Pappa hade egentligen tänkt att klippa av dem i kväll, men efter dagens bravader så fanns det inte riktigt tid för det. Men snart så ryker de...


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards