Alla inlägg under oktober 2006

Av Gustav & Filippa - 31 oktober 2006 20:32

Pust! Vilken dag! Full fart från början till slut. I morse var jag med mamma till BVC. Min nya matchvikt är 7355 gr och längden är numera 66,5 cm. Så det har hänt ganska mycket på bara två veckor. Efter besöket på BVC promenerade mamma och jag hem till Sebastian C i vår föräldragrupp och åt lunch. Elin och Sebastian R var också där - och deras mammor såklart. Det var mycket trevligt och mamma vill passa på att tacka kocken Marie för maten. Jättegott!Efter lunchen gick vi tillbaka till BVC. Då var det nämligen trafikinformation för vår föräldragrupp. Jag somnade i vagnen på vägen och blev minst sagt sur av att bli väckt när vi var framme. Så jag bestämde mig helt enkelt för att skrika mig igenom informationen. Det var ju bara tråkiga saker som den där tanten pratade om! Längtade hem och till sist förstod mamma vad jag ville, så då bar det iväg hemåt. Säger som Gert Fylking: "Äntligen!"Ikväll har mamma varit lite småsur på mig, men pappa är lika glad som vanligt, så vi har busat en del. Jag har också haft ett allvarligt samtal med giraffen som jag fick av mormor och morfar häromdagen. Jag tycker nämligen att den är lite kaxig mot mig. Efter att ha fått sova en stund är mamma nu pigg och glad igen. Hon kan aldrig motstå mig när jag lägger in en charmoffensiv. Det kan ingen!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 30 oktober 2006 20:31

Idag har mamma och jag haft en lugn och stilla dag hemma. Vi har inte gjort något särskilt, utan bara suttit inne i värmen. Mamma har läst högt för mig ur Max-böckerna. Det är jättekul att läsa om Max, för han är ganska busig. När mamma och pappa åt middag fick jag sitta i barnstolen och titta på. Än så länge är jag dock inte riktigt stabil i ryggen, så det blir inga längre stunder där uppe. När mamma och pappa pysslar med annat är det därför babysittern som gäller för mig, men då får jag inte samma överblick som från stolen.Imorgon har jag ett fullspäckat schema, så nu måste jag sova för natten!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 29 oktober 2006 20:39

Idag har jag varit med mamma och pappa på stan. Det var ganska trist, så jag låg mest och sov i vagnen och laddade för dagens höjdpunkt: att få bada i badkaret med pappa och mina nya badleksaker! Ikväll var det så dags. Pappa och jag hade jättekul och det var full fart från början till slut. Jag plaskade och stänkte jättemycket, så mamma som stod bredvid och fotograferade blev alldeles blöt om fötterna. Efteråt var jag totalt slut och då var det skönt att få på sig en ren pyjamas och avsluta med lite mat. En perfekt avrundning på veckan!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 28 oktober 2006 20:29

Så var det äntligen lördag! I förmiddags lät jag mamma och pappa sova ut ordentligt innan jag började stöka i sängen. Efter att ha fått påfyllning i magen intog jag babysittern, där jag satt och spanade på pappa när han ritade in i datorn hur han vill att vårt nya badrum ska se ut. Det blev jättefint, tycker både mamma och jag.På eftermiddagen åkte vi iväg för att shoppa saker till mig. På Babyland fick jag jättefina badleksaker i olika färger, som pappa och jag ska testa i badkaret imorgon. Längtar redan! På IKEA köpte vi en barnstol, som jag har provsuttit ikväll. Den är inte särskilt snygg, men blir perfekt nu när jag ska börja med smakportioner. Mamma och pappa har lovat mig en finare stol när jag blir lite äldre, men för mig spelar det ingen roll. Huvudsaken är att jag kan sitta i den!Nu är det kväll och dags för mig att sova. Jag ska drömma om hur jag sitter i min nya stol i badkaret och leker med badleksakerna. Det låter väl som en skojig dröm?God natt allihopa!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 27 oktober 2006 21:39

Idag har mamma och jag mest varit hemma och busat. Var dock över till mormor och morfar en liten stund och hälsade på. Då fick jag ett jättefint tåg med exotiska djur i present! Elaine, mormors och morfars hund, överöste mig med pussar. Hon gillar mig jättemycket, och jag gillar henne!Ikväll har jag känt mig ganska trött och kinkig. Det är ju jobbigt att fylla 4 månader, men när jag fick busa med pappas hår så blev jag glad. Han tycker att jag är jättestark i händerna. Det tycker mamma också. Ibland när jag tar tag i hennes hår så får hon kämpa riktigt länge innan hon får mig att släppa.En annan bra sak som hände i kväll var att Leksand vann i ishockey. Det har pappa berättat för mig. Jag är medlem i Leksands ishockeyförening och det första brev som jag fick var faktiskt från dem. Mamma tycker att jag ska bli djurgårdare istället, men jag låter pappa hållas eftersom han är dalmas och behöver lite stöd nu när Leksand spelar i allsvenskan. Men när jag blir större ska jag lära honom vilket lag som egentligen är bäst!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 27 oktober 2006 12:16

 

Idag är en stor dag! Jag uppnår nämligen den aktningsvärda åldern av 4 månader! Dagen till ära har jag fått inviga min Gustav-body, som jag fick för länge sedan, när jag var en liten bebis. Men nu är jag alltså en stor bebis, som bl a får börja med smakportioner.Hipp hipp hurra för stora mig!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 26 oktober 2006 22:23

Måste bara visa vilka fina kläder som jag har fått hem idag! Mamma beställde dem från internet häromdagen och både hon och pappa tror att jag kommer att bli jättesöt i dem. Det är en body med byxor, mössa och snusnäsduk. Snusnäsduken är dock jättestor, så tröttnar jag på att ha den runt halsen kan jag nästan använda den som filt istället... Superfint blev det i alla fall! Nu får jag bara se till att växa lite så att jag kan börja använda dem också.Ikväll fick jag bada med pappa i badkaret igen! Det var jättekul som vanligt. Pappa har lovat att han ska köpa badankor till mig, så då kommer det att bli ännu roligare att bada. Vilken tur att just jag fick världens bästa pappa!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 26 oktober 2006 19:17

Idag har mamma och jag träffat våra kompisar i föräldragruppen under en lunch på Gränby centrum. Vi är fyra bebisar i föräldragruppen. Förutom jag är det två killar, som båda heter Sebastian, och en tjej, som heter Elin. Eftersom jag gillar mina kompisar så mycket så beslutade jag mig för att gråta en skvätt av sympati varje gång de pep till. Mamma tror att jag avskräckte många runtomkring oss från att skaffa barn när jag var som mest högljudd, men till sist somnade jag av ren utmattning. Det är jobbigt att vara empatisk!Efter lunchen träffade mamma och jag våra kompisar Kicki, Emilia och Linda igen. Då var jag på ett strålande humör efter min lilla tupplur och log mot allt och alla! Denna gång blev det dock inte så mycket flirtande med Emilia, utan mest med mammas kompis Linda istället. Vill ju inte skämma bort Emilia alltför mycket!/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards