Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Gustav & Filippa - 17 oktober 2007 23:55

Idag är det onsdag och det betyder öppna förskolan. Men nä, inte den här onsdagen. Vi var visserligen på väg men Magnus, Jonatan och Sebastians pappa, kom på den briljanta idén att vi istället skulle gå till en lekpark i närheten. Det var ju så fint väder! Här fick vi leka av oss. Gunga, åka rutschkana mm. Vi gick sedan och tog en välbehövlig fika. Jag fick en biscotti att tugga på. Jonatan och Sebastian var vildare än någonsin och Magnus sa att nu fick det räcka så vi gick. Jag somnade som vanligt i vagnen på väg hem.


Idag har jag även fått en ID-bricka där det står mitt namn och personnummer. Den ska jag ha på mig om de skulle bli krig eller annat.


På eftermiddagen hjälpte jag eller snarare stjälpte pappa och riva tapeter på garderobsdörrarna. Jag satt mitt upp i alltihop så pappa inte kunde jobba. När mamma kom hem så åkte vi till Bauhaus och köpte färg. Här fick jag åka i en kundvagn som liknade en bil. Jag tutade för alla som gick i vägen. Tuuttut! Vi åkte sedan till gammelmorfars grav och satte ned några blommor och snyggade till lite. Till sist åkte vi och handlade mat, för imorgon kommer nämligen farmor och farfar och hälsar på och de måste ju också ha mat.


Nej, nu måste jag gå och lägga mig så att jag är utvilad tills imorgon. God natt!


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards