Alla inlägg den 4 november 2007

Av Gustav & Filippa - 4 november 2007 23:34

I går morse när jag vaknade så var det alldeles vitt ute. Det hade nämligen snöat hela natten. Jag har ju upplevt snö tidigare men då var jag ju så liten att jag inte förstod var det var... Vi tillbringade dock dagen inomhus eftersom vi senare på kvällen skulle få gäster. Mamma och pappa städade och plockade bort balkonglådorna för den här säsongen.


Gästerna, Morre och Lotta, kom klockan 18 och det bjöds på bruchetta med tomatsalsa till förrätt, pestobakad lax med rostade rotsaker och vitvinssås till varmrätt och en pepparkakscheesecake till efterrätt. Och jag fick inte smaka något alls!!! Orättvist!


I dag har pappa bytt till vinterdäck på bilen. Det var på tiden med tanke på att vintern verkar vara på gång. Vi tog en lång promenad på eftermiddagen. Först gick vi till en lekpark där jag fick gunga en stund, sedan gick vi runt lite och tittade. När vi kom hem fick åt vi chilikassler med ris. Pappa åkte sedan till OK för att byta olja och tvätta bilen. Jag och mamma myste i soffan och jag kände att det var ett bra tillfälle att somna på. Klockan var då halv åtta!!


/Gustav genom pappa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards