Alla inlägg under juli 2008

Av Gustav & Filippa - 20 juli 2008 22:00

I dag har jag varit med mamma och pappa och hälsat på djuren i Furuvik! Vi åkte hemifrån ca kl 10.15 och efter en bilresa som kändes aningen för lång var vi äntligen framme. Vi fick se massor av roliga djur, bl a apor i olika skepnader. Jag höll en lång monolog för en orangutang och alla andra som ville höra på. Dessutom fick jag klappa en kamel! Pappa trodde inte att jag skulle våga, men när han vågade klappa kamelen så kunde ju inte jag fega ur. Kamelen i fråga ser ni förresten på sista bilden ovan. Visst är den söt? Jag och pappa tog dessutom en liten båttur, vilket var jättekul. Mitt i allt åt vi också en sen lunch. Utbudet var inte det bästa, men jag fick grillkorv med pommes, sallad, tomat och gurka, så jag blev i alla fall nöjd. Förutom apor och kameler så såg jag bl a hästar, får, getter, grisar och massor av hundar som besökarna hade med sig. Vi var också på kängurusafari. Dock utan att se en enda känguru...


Till sist var jag helt utmattad av alla nya intryck och slocknade i vagnen när vi skulle gå. Jag sov sedan hela bilresan hem. Inte undra på att det var så svårt att somna i kväll!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 19 juli 2008 20:55

Efter gårdagens bravader så blev lördagen lugn. Vi hade funderat på att åka till Furuvik i dag, men eftersom jag kom i säng så sent igår och sov länge i morse så tyckte mamma och pappa att det var bättre att vara hemma och ta det lugnt. Vi har med andra ord inte gjort något särskilt, men jag har varit go och glad ändå. Förhoppningsvis blir det Furuvik i morgon istället!


Jag har nästan helt slutat att sova på dagarna nu. Mamma och pappa tycker inte att det behövs eftersom jag sover så länge på mornarna. De tycker att det är viktigare att jag lägger mig i god tid på kvällen, helst någon gång mellan kl 20 och 21. Men det är självklart inte ristat i sten, utan behöver jag sova på dagen så får jag det.


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 18 juli 2008 23:54

I kväll har Emilia och hennes föräldrar varit hit och hälsat på. Det var kul att äntligen få träffa Emilia igen! Vi härjade runt för fullt, både ute och inne. Vi åt middag ute på gården, men Emilia ville inte riktigt sitta stilla, så då var jag tvungen att säga till henne på skarpen att hon skulle äta. Hon lyssnade dock inte riktigt på det örat. Sedan passade vi på att hålla handen och pussas och kramas lite. På det stora hela kommer vi väldigt bra överens, men det är klart att ibland så har vi olika åsikter om saker och ting, t ex om vem som ska ha en viss leksak. Fast det är nog ganska normalt, man kan ju inte pussas jämt!


Till efterrätt fick Emilia och jag en varsin glasspinne, som var jättegod. Varför får jag inte sånt här av mamma och pappa lite oftare? Jag är ju trots allt en stor pojke nu! Efter all god mat och fika var Emilia och jag tvungna att göra oss av med lite energi, så vi hoppade omkring i soffan och skrek så högt som vi kunde. Det var jättekul, men plötsligt fick Emilias föräldrar för sig att det var dags att åka hem. De påstod att Emilia var trött, men jag tyckte att hon verkade hur pigg som helst när hon hoppade och slängde sig i soffan. Hur går det ihop egentligen?


En kul kväll har det i alla fall varit!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 17 juli 2008 23:24

Tro det eller ej, men igår kväll somnade jag utan napp! Jag frågade inte ens efter den, utan låg snällt i sängen och myste med mamma tills jag somnade. Mina kära föräldrar är lite chockade, men tycker sig ha sett ett svalnande intresse för nappen från min sida den senaste tiden. Vi får väl se om det är en tillfällig svacka eller inte...


I dag sov mamma och jag länge som vanligt. Runt kl 14.30 kom pappa hem från jobbet - dyblöt! Det hade nämligen kommit en regnskur när han cyklade hem. Efter maten åkte vi till Gränby centrum. Först fick jag springa fritt, men till sist tröttnade pappa på att jag inte gjorde som han sa, så då hamnade jag i en kundvagn. Då åkte också nappen fram för första gången i dag. Plötsligt blev jag jättetrött och höll på att somna sittande i kundvagnen trots att klockan inte var mycket alls. Men efter att ha fått lite vatten blev jag piggare och lyckades hålla mig vaken.


I morgon ska jag äntligen få träffa min favorittjej Emilia igen!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 14 juli 2008 23:16

I dag så landade fotografierna som jag tog i Dalarna i brevlådan. Det var farmor som var snäll och skickade ner dem till mig. Ovan kan ni se några av dem. Visst ser jag ut som en äkta dalmas?


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 13 juli 2008 23:23

Söndagen blev väldigt lugn. Jag har mest varit hemma med mamma och pappa och busat. Efter lunch tog pappa och jag en lång tupplur tillsammans. På eftermiddagen gick vi och lämnade tillbaka en DVD-film som mamma och pappa såg igår kväll. Sedan fick jag leka en stund i sandlådan, åka rutschkana och gunga lite. Det är nästan så att jag börjar längta tillbaka till dagis. Där var det liksom lite mer "action"!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 12 juli 2008 23:22

I natt sov jag över hos mormor och morfar. Mamma och pappa var nämligen ut och roade sig igår kväll. Först åt de middag på en fin restaurang och sedan var de på bio. Hm, undrar varför de inte ville ha med mig då? Jag brukar väl uppföra mig? Nåja, det gick ju faktiskt ingen nöd på mig utan jag sov gott hos mormor och morfar.


I dag har jag busat med mormor, morfar och vovven större delen av dagen. De tycker att jag är jättesnäll och inte ett dugg trotsig. När jag kom hem till mamma och pappa igen var de dock jätteglada att se mig och kramade och pussade på mig. Sedan fick jag jordgubbar med glass. Gott!


/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 10 juli 2008 22:35

I dag har mamma och jag besökt en 4H-gård i närheten av där vi bor. Vädret var jättefint, så vi hade valt en bra dag. Vi såg bl a får, getter, kaniner och en lortig gris. Fåren och getterna var roligast, men jag var väldigt försiktig och vågade mig inte riktigt fram för att klappa dem. Men jag passade på att sympatibäa med dem. Undrar om de förstod vad jag sa?


Till sist var det dags för oss att gå hem. Vi traskade glatt i väg, men när vi skulle gå över en gata uppstod vissa problem. Mamma tyckte att jag skulle hålla henne i handen, men det tyckte inte jag. Så det slutade med att hon helt fräckt bar mig över gatan. Då blev jag jättearg och uppförde mig mindre trevligt, vilket resulterade i att jag hamnade i vagnen istället. Det var ju inte riktigt vad jag ville, så sedan skrek jag ända till affären. Att vara arg tar dock på krafterna, så efter en stund hemma somnade jag sittandes i fåtöljen.


Mamma tycker tydligen att det här med trotsåldrar är sååå mysigt... Det tycker dock inte jag. Jag hoppas verkligen att mamma kommer ur trotsåldern snart!


/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards