Alla inlägg den 1 november 2006

Av Gustav & Filippa - 1 november 2006 20:40

Dagens ymniga snöfall innebar för mamma och mig en lugn dag inomhus. Vi har inte gjort något särskilt, utan mest bara funnits till. Mamma har sjungit för mig, bl a "Fattig bonddräng" av Astrid Lindgren, som hon till sin förtjusning hittade i en av mina sångböcker. Jag har endast sovit kortare stunder, trots ihärdiga försök från mamma att få mig att somna. Men så lättlurad är jag inte!Trots bristen på sömn har jag varit på gott humör större delen av dagen. Ikväll har jag tagit ett dopp i badkaret med pappa. Fick sedan en fräsch pyjamas på mig och har nu krypit ner i en renbäddad säng. Mysigt!/Gustav genom mamma

Av Gustav & Filippa - 1 november 2006 11:04

Idag har jag sett snö för första gången! När mamma och jag vaknade i morse var det vitt ute och nu snöar det för fullt. Häftigt! Mamma är dock inte riktigt lika glad som jag över att vintern är här. Hon tycker att det är i tidigaste laget, men själv tycker jag att det ser jättefint ut! Mamma snackar också om någonting som heter jul, som tydligen ska vara jättekul för små bebisar som jag. Men dit är det fortfarande ganska långt säger mamma./Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards