Alla inlägg den 19 november 2006

Av Gustav & Filippa - 19 november 2006 23:55

Oj, vilken helg! I lördags morse åkte jag med mamma och pappa till Dalarna för att hälsa på släkten! Vi bodde hos farmor och farfar i Mora och det var många som kom dit enkom för att träffa lilla mig. Alla var jättesnälla och lite extra kul var det att äntligen få träffa mina kusiner Amanda och Ellen, som pappa har berättat så mycket om. Jag fick träffa dem både igår och idag och de skämde bort mig så mycket att jag nästan blev mallig. Det var också kul att få träffa farmor och farfar igen. Det var ju nästan en månad sedan sist. De var snälla och lät mig sova i deras säng. Det var skönt att få breda ut sig ordentligt och slippa spjälsängen, även om mamma tycker att jag tog lite väl stor plats. Farfar har lovat mig att han ska lära mig moramål när jag blir större. Då kan han och jag ha en massa hemlisar sedan. Moramål låter ju jättekonstigt, så det är inte så många som förstår det. I alla fall inte utanför Dalarna.Efter en lång bilresa är vi nu hemma igen. Resan gick bra, men när vi lämnade Dalarna blev jag så ledsen att mamma var tvungen att muta mig med napp, trots att jag inte är någon nappkille egentligen. Nöden har ingen lag...Ikväll har jag badat med pappa i badkaret och jag kan stolt meddela att jag slog personligt rekord i grenen "plask och skvätt". Det var en perfekt avslutning på en perfekt helg. Nu känner jag mig som en tvättäkta dalkarl. Det är bara knätofsarna som saknas, men sådana ska jag få låna någon gång. Det har farmor lovat!Fotona ni ser ovan är förresten tagna under helgens besök i Dalarna. Visst är mina kusiner Amanda och Ellen söta?/Gustav genom mamma

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards